آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

شهر”ری”جزو پیشگامان پیروزی انقلاب اسلامی است

شهر”ری”جزو پیشگامان پیروزی انقلاب اسلامی است

«مهدی مجیدی» معاون برنامه ریزی و اداری و مالی فرمانداری شهرستان ری در جلسه ستاد هماهنگی یادواره ۱۸ دی که با حضور مسوولین ادارات مربوطه در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد اظهار داشت: عزت و اقتدار ایران در منطقه و جهان حاصل مقاومت و تحمل ملت ایران در برابر فشارها و ایستادگی بر آرمانهای اسلام است.
وی با بیان اینکه فرهنگ جهاد و شهادت از مهترین عوامل پیروزی مردم ایران در عرصه های مختلف است، خاطرنشان کرد: شهیدان والامقام با ایثار و شجاعت کشور ایران را بیمه کردند و تا زمانیکه این روحیه جهاد و شهادت طلبی زنده است هیچکس چشم طمع به این مرز و بوم نخواهد داشت.
وی با گرامیداشت قیام مردم شهرری در روز ۱۸ دی ۱۳۵۷۷ گفت: شهرری جزو پیشگامان پیشبرد اهداف بلند انقلاب و نقش بسزایی در این مسیر دارد.
وی تاکید کرد: باید مراسمی باشکوه و در شأن شهدای والامقام این روز بزرگ برگزار کرد.
در ادامه این جلسه “حسین نصراله” رئیس اداره بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان ری گفت: هر ساله مردم ولایتمدار شهرستان ری و خانواده های معظم شهدا و ایثارگران با برنامه ای از پیش تبیین شده این روز را گرامی می دارند و یاد و خاطره شهدای ۱۸ دی را گرامی می دارند.
وی افزود: امسال نیز با مشارکت مردم شهید پرور و نهاد های مختلف شهرستان ری، مراسم ویژه ای در مصلی نماز جمعه و مسجد حضرت خاتم النبیین (ع) برگزار می شود و دیدار با مادر یکی از شهدای ۱۸ دی و غبارروبی و عطر افشانی مزار شهدا در بهشت زهرا (س) از دیگر برنامه های بزرگداشت شهدای ۱۸ دی شهرستان ری خواهد بود.
قیام ۱۸ دی ۱۳۵۷۷ مردم شهرستان ری بنا به فرمان حضرت امام خمینی (ره) مبنی بر مبارزه با حکومت ستمشاهی صورت گرفت که منجر به شهادت چهار تن از مبارزان با نام های شهیدان قاسم سبزعلی، عباس ملکی، علی اصغر طرق رودی و علی کوهی نژاد و مجروح شدن شمار دیگری از هموطنان شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.