آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

شهرری ظرفیت تبدیل شدن به قطب گردشگری مذهبی و تاریخی را دارد

راگانیوز- معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان ری گفت: با توجه به وجود آثار بسیار ارزشمند تاریخی شهر ری در حوزه گردشگری تاریخی و مذهبی ظرفیت تبدیل شدن به مقصد گردشگری دارد.

 

به گزارش روز دوشنبه روابط عمومی فرمانداری ویژه شهرستان ری، ˈهدایت الله جمالی پورˈ در دیدار مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران با اشاره به اهمیت تاریخی و مذهبی شهر ری خواستار توجه ویژه فرهنگی به این شهرستان شد.

وی ارتقا دفتر نمایندگی میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری ری به لحاظ ساختاری و نیروی انسانی را با توجه به ویژگی های تاریخی، مذهبی این شهرستان الزامی برشمرد و افزود: شایسته نیست شهرری به عنوان مظهر تاریخ و تمدن کهن ایران با برخورداری از تعداد زیادی آثار و کتیبه تاریخی ارزشمند موجب بی مهری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قرار گیرد.

معاون استاندار تهران ظرفیت های تاریخی و مذهبی شهرری در پذیرش گردشگر را یادآور شد و تاکید کرد: برنامه ریزی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برای این ظرفیت ها می تواند به درآمدزایی کشور کمک کند.

جمالی پور افزود: با وضعیت و ساختار فعلی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در شهر ری و بدون توجه و عنایت سازمان متولی، بسیاری از آثار تاریخی از بین رفته یا خواهد رفت.

همچنین شهرستان ری به لحاظ موقعیت جغرافیایی در ناحیه دشت قرار گرفته و کوه بی بی شهربانو و آراد به عنوان مظهر استواری و تپه چشمه علی یکی از قدیمی ترین آثار باستانی شهرری به عنوان شاخص در علم باستان شناسی در زمینه گردشگری از اهمیت بالایی برخوردار است.

از دیگر آثار تاریخی می توان به حرم مطهر امام راحل، حرم مطهر عبدالعظیم حسنی(ع)، بقعه ابن بابویه، مدفن بزرگان و مشاهیر، برج نقاره خانه، برج اینانج (گورستان سلطنتی)، کاروانسرای شاه عباسی، کاروانسرای کنارگرد، مسجد افضلیه، قلعه قاچاقاچ؛ متعلق به دوران صفوی، دژ رشکان، برج طغرل؛ برج پادشاه اول سلجوقیان، بقعه جوانمرد قصاب، ˈاستودان گبرهاˈ متعلق به سه هزار سال پیش، امامزاده بی بی زبیده(س)، زندان هارون و … اشاره کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان تهران نیز در این دیدار اظهار داشت: شهرستان ری هم در بعد مذهبی و هم در بعد تاریخی ظرفیت مهمی برای توسعه گردشگری داخلی و خارجی دارد که باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

ˈرجبعلی خسروآبادیˈ افزود: سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در دولت تدبیر و امید توجه ویژه ای به شهرستان ری داشته و تلاش خواهد شد این شهرستان به جایگاه واقعی خود در حوزه گردشگری برسد.

وی درخصوص ارتقا ساختار اداری و نیروی انسانی دفترنمایندگی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرری گفت: این درخواست ، خواسته به حقی است و مورد توجه ما در دولت نیز بوده و سعی خواهیم کرد علیرغم مشکلات مالی که با آن مواجه هستیم به سرعت پیگیری و انجام دهیم.

وی بر مساعدت و همکاری فرمانداری در تحقق این مهم تاکید کرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.