آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

شهرری -یک استاد حوزه و دانشگاه گفت:حماسه کربلا، اوج به نمایش گذاشتن فرهنگ علوی، ایثار و شهادت است.

حجت الاسلام والمسلمین ˈمحمود زراعتیانˈ روز یکشنبه در حاشیه همایش ˈزندگی در جغرافیای حسین (ع)ˈ اظهار کرد:حضور دختران چهارساله به همراه مادران خود برای انتقال مفاهیم عاشورای حسینی به نسل های آینده است.

وی افزود: امت اسلامی بیش از هر زمان دیگر نیازمند ترویج فرهنگ شهادت و ایثار است.

این استاد حوزه و دانشگاه گفت:با برگزاری همایش های همچون ˈشیرخوارگان حسینی(ع)ˈ ، ˈپر شور نونهالان و نوآموزانˈ در صددیم نسل چهارم انقلاب را با فلسفه عاشورا آشنا کنیم تا این افراد پرچمدار فرهنگ حسینی در آینده باشند.

وی بااشاره به شهادت حضرت رقیه بعد ازواقعه عاشورا گفت: اگر حضرت زینب و حضرت رقیه (س) نبودند عاشورا فراموش می شد و کاری را که خاندان اهل بیت (ع) پس از عاشورا انجام دادند ادامه رسالت ابی عبدالله (ع) بود.

زراعتیان گفت:روشنگری و انتقال حقایق این حادثه جانگداز رسالت بزرگ حضرت زینب (س) و دخت سه سال امام حسین (ع) کمتر از قیام کربلا نبود زیرا مرز بین حق و باطل را برای همیشه تاریخ ترسیم شد.

وی آشنا کردن فرزندان با مکتب اسلام و عاشورا را یکی از وظایف خانواده ها دانست و گفت:فرزندانمان را با حال و هوای عاشورا آشنا کنیم تا آنها زندگی سعادتمندی داشته باشند.

همزمان با ایام سوگواری سالار شهیدان، نونهالان و نوآموزان شهرری، در قالب ویژه برنامه های ˈزندگی در جغرافیای حسین (ع)ˈ با حضور معاون استاندار تهران، امام جمعه در حرم حضرت عبدالعظیم (ع) به سوگواری پرداختند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.