آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

شهر ری به عنوان پایلوت طرح کشوری اشتغالزایی زنان انتخاب شد

سرپرست اداره صنعت ، معدن و تجارت شهرستان ری گفت: شهر ری به عنوان پایلوت طرح کشوری اشتغالزایی برای زنان بی سرپرست و بد سرپرست در استان تهران انتخاب شد.

ˈعزیزالله افضلیˈ  اظهار داشت: به منظور رفع مشکلات و معضلات زنان بی سرپرست یا بد سرپرست، کار مطالعاتی این طرح از سوی صنعت، معدن وتجارت درحال انجام می باشد و از شهریور ماه سالجاری کارعملیاتی آن در شهر ری به عنوان پایلوت در سطح کشور به مورد اجرا گذاشته می شود.

وی افزود: متولی این کار مشاور و مدیرکل امور بانوان وزارت صنعت ، معدن و تجارت ، و معاونت امور بانوان در ریاست جمهوری است.

افضلی تاکید کرد: با توجه به اینکه شهرری در منطقه بیست تهران واقع شده به جهت دارا بودن تعداد بی شماری از زنان بی سرپرست و بد سرپرست به عنوان پایلوت اجرای طرح اشتغالزایی انتخاب شد و هم اکنون کار مطالعاتی صنفی و صنعتی این طرح در حال انجام می باشد که تا شهریور ماه به پایان خواهد رسید.

سرپرست اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان ری اظهارداشت: ایجاد فرصت های شغلی و بازار کار، تامین منابع مالی و ایجاد بانک اطلاعات و کار مطالعاتی ایجاد صنایع کوچک برای اشتغالزایی زنان ویژه این طرح از سوی ستادی متشکل از نماینده فرماندار، جهادکشاورزی، سپاه و بسیج، کمیته امداد، محیط زیست، بهداشت و ثبت احوال، در این اداره در حال بررسی است.

افضلی افزود: ایجاد دریچه ای برای متقاضیان ورود به این طرح، ایجاد اشتغال در زمینه صنایع غذایی شهرک های صنعتی و کارآفرینان، مشاغل خانگی، دوزندگی و بافندگی از عمده فرصت های شغلی مورد نظر در طرح اشتغال زنان بی سرپرست و بدسرپرست می باشد.

وی گفت: هم اکنون در شهرستان ری بالغ بر 1600 زن به حرفه دوزندگی، بافندگی و اشتغال در صنایع غذایی و 700 نفر دارای پروانه صنفی مختلف، فعالیت دارند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.