آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

شوراها از مهم ترین اصول اجتماعی در جوامع هستند

DSC_0396

به گزارش راگانیوز ، سیدناصر موسوی بخشدار کهریزک با صدور پیامی، فرارسیدن نهم اردیبهشت روز شورا را به همه اعضای شوراهای اسلامی شهرها و روستاهای بخش کهریزک تبریک گفت.

 

متن پیام به این شرح است؛

بسم ا… الرحمن الرحیم

تشكيل شوراهاي اسلامي با فرمان تاريخي امام خمینی(ره) در نهم ارديبهشت ماه سال ۱۳۵۹ كه در واقع تجلي اراده مردمي در اداره مديريت هاي محلي هستند، به عنوان اركان تصميم گيري و نظارت بر مسائل جامعه و به عنوان حلقه هاي واسط مردم و دولت در جهت تعامل و همكاري در برنامه ها و تسهيل امور نقشي بي بديل دارد.

بی شک همراهی ، حضور و مشارکت گسترده مردم یکی از پایه های اصلی تحقق انقلاب اسلامی و عاملی اساسی در استمرار آن بوده است و شوراها نیز با دارا بودن ماهیتی مردمی و نشات گرفته از آرای مردم، می توانند نقش بسزایی در  تداوم و پیشرفت حرکت رو به رشد این نظام الهی و مردمی داشته باشند.

شوراها از مهم ترین اصول اجتماعی در جوامع و قانون اساسی هست که برگرفته از آیات نورانی قرآن و احادیث پیامبر اعظم(ص) و اهل بیت عصمت و طهارت و سرچشمه زلال آموزه های دینی ماست که به یمن استقرار نظام مقدس جمهوری اسلامی جامه عمل پوشیده و امروزه هزاران نفر در کسوت مقدس این سمت اجتماعی به  خدمت رسانی خالصانه به مردم در جای جای میهن عزیز اسلامی مشغولند.

با امید به اینکه به حول و قوه الهی و همت عالی مردم و مسئولین روز به روز این نهاد، بالنده تر و با تجربه تر از پیش در جهت ارائه «خدمت خالصانه و بی منت» و تصمیم گیری در حوزه وظایف و اختیارات خود بر اساس آیه شریفه « وَالَّذِینَ اسْتَجَابُوا لِرَبِّهِمْ وَأَقَامُوا الصَّلَاهَ وَأَمْرُهُمْ شُورَی بَیْنَهُمْ وَمِمَّا رَزَقْنَاهُمْ یُنفِقُونَ » گام بردارد.

اينجانب ضمن تبريك نهم ارديبهشت ماه، روز ملي شوراهاي اسلامي ، از زحمات و خدمات تمامي دست اندركاران و اعضاي محترم شوراهاي اسلامي شهر و روستا صميمانه تشكر نموده و توفيق آنها در راستاي انجام رسالت سترگ شورا و خدمت به مردم بزرگوار و شريف بخش کهریزک را از درگاه خداوند متعال خواستارم.

سید ناصر موسوی، بخشدار کهریزک

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.