آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

طرح آرامش بهاری و سوگواره یاس نبوی از سوی اوقاف شهرستان ری برگزارمی شود

حجت الاسلام و المسلمین حسن خانی روز سه شنبه در گفت وگو با ایرنا اظهار داشت: با توجه به برنامه ریزی های انجام شده این طرح در بقاع متبرکه از جمله امامزاده عبدالله (ع)، بی بی زبیده، بی بی شهربانو ، امامزادگان ابوالحسن، هادی، علی اکبر، ابوالقاسم، ابراهیم و اسماعیل (ع) از 28 اسفند تا 14 فروردین سال 94 اجرا می شود.

وی افزود: سوگواره یاس نبوی نیز از یکم تا پنجم فروردین ماه سال 94 در اماکن متبرکه این شهرستان همراه با سخنران مذهبی، مداحی اهل بیت (ع)، خواندن زیارت نامه و صلوات خاصه حضرت زهرا (س)، چیدن هفت سین فاطمی و راه اندازی کاروان عزاداری ویژه خواهران به ویژه در روز شهادت آن بانوی بزرگ اسلام برگزار خواهد شد.

خانی با تاکید بر فرمایش رهبر معظم انقلاب که بقاع متبرکه باید به قطب فرهنگی کشور تبدیل شود، تصریح کرد: در راستای تحقق این امر و در قالب اجرای طرح آرامش بهاری خیمه های معرفت با غرفه هایی به همین منظور در نظر گرفته شده است.

وی بیان داشت: خیمه های معرفت برای پاسخگویی به مسایل دینی، شرعی و اعتقادی مردم، غرفه های کودک و نوجوان، قرآن بخوانید و جایزه بگیرید و نقاشی بکشید جایزه بگیرید، از دیگر برنامه این طرح فرهنگی است.

حجت الاسلام خانی ارتقای سطح فکری کودکان و نوجوانان و همچنین اقشار مختلف مردم نسبت به مسایل شرعی و دینی و اعتقادی، عاشق کردن و سوق دادن مردم به سمت و سوی تکریم از امام زادگان را از مهمترین اهداف اجرای طرح آرامش بهاری دربقاع متبرکه شهرستان ذکرکرد.

وی با بیان اینکه مردم ایران اسلامی توجه ویژه ای برای حضور در لحظه تحویل سال در فضاهای معنوی از جمله کنار امام زادگان دارند، افزود: سال گذشته حدود 10 هزار نفر در کنار بقاع متبرکه شهرستان ری سال نو را تحویل کردند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.