آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

طرح تحول نظام سلامت شامل بیماران بستری و سرپایی می شود

رییس بیمارستان شهدای هفتم تیرگفت: طرح تحول نظام سلامت از روز گذشته در این مرکز همزمان با تمامی بیمارستانهای دولتی کشور به مورد اجرا درآمد و شامل تمامی بیماران بستری و سرپایی می شود.

دکتر ˈنادر توکلیˈ اظهار داشت: این طرح یک برنامه سراسری است از روز گذشته از سوی دولت به وزارت بهداشت ابلاغ شد و در پی آن این وزارتخانه نیز دستور اجرای آنرا به زیر مجموعه های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و بیمارستانهای دولتی به عنوان مجریان ارایه خدمات طرح تحول نظام سلامت انجام شد.

وی افزود: بیمارستان شهدای هفتم تیر یکی از مراکز درمانی در منطقه جنوب تهران واقع شده که بایستی طرح تحول نظام سلامت را اجرا کند.

به گفته وی، بیمارستان هفتم تیر شهرری ضمن تشکیل ستاد طرح تحول نظام سلامت سه جلسه هماهنگی در بخش های مختلف مدیریتی نیز برگزار کرده است.

دکتر توکلی در خصوص سه بسته در نظر گرفته شده از هفت بسته طرح تحول نظام سلامت شامل 10 درصد پرداختی از سوی بیمار، خدمات دارو و تجهیزات در بیمارستان و هزینه زایمان طبیعی در این مرکز افزود: برنامه پرداخت 10 درصد صورت حساب بستری و یا درمان بیماران برنامه های نرم افزای و صورت حسابهای الکترونیک آن تهیه شده و این طرح شامل ˈبیماران تصادفی، ضرب و جرح و یا اتباع بیگانهˈ نمی شود.

وی تصریح کرد: حدود 70 تا 80 درصد مراجعه کنندگان به این مرکز بیشتر بیماران تصادفی، مورد ضرب و جرح قرار گرفته و اتباع خارجی می باشند و لذا این دسته مراجعه کنندگان تنها می توانند از خدمات امور بیمه ای تصادفات در این بیمارستان که صددرصد رایگان است بهره مند شده و این افراد شامل طرح تحول نظام سلامت نمی شوند.

توکلی در ادامه گفت: 20 تا 30 درصدی که از مراجعه کنندگان به این بیمارستان شامل طرح تحول می شوند و در هنگام مراجعه کد ملی آنان دریافت شده و مراحل اداری انجام و هر مریضی حتی در اورژانس هم شامل این طرح نظام سلامت خواهد شد.

روابط عمومی بیمارستان هفتم تیر شهرری با نصب پلاکارد و تراکت در درب ورودی بیمارستان اقدام به اطلاع رسانی به مراجعه کنندگان کرده است.

رییس بیمارستان شهدای هفتم تیر در خصوص مراجعه بیماران برای زایمان گفت: این بیمارستان مرکز زایمان نیست، ولی با برنامه ریزی های انجام شده در صورت مورد اورژانسی وضعیت طرح تحول برای این دسته بیماران نیز در نظر گرفته می شود.

وی در خصوص ارایه خدمات دارو و تجهیزات در بیمارستان افزود: در این خصوص تا این لحظه هیچ ارجاعی به خارج از سیستم نداشته ایم و تمامی خدمات پاراکلینیک، آزمایشگاه، تصویربرداری در این مرکز انجام می شود به جز خدمات ام آر آی و در این رابطه با مرکز درمانی حرم عبدالعظیم الحسنی (ع) هماهنگی شده و امیدواریم مرکز ام آر آی بیمارستان تا چند ماه آینده در این مرکز راه اندازی شود.

وی در خصوص بیماران شامل طرح نظام سلامت اظهار داشت: هر بیماری که صورت حساب ترخیص پزشکی آن از ساعت هشت صبح پانزدهم اردیبهشت ماه 93 صادر و وارد سیستم حسابداری شود، طبق ابلاغیه کشور مشمول این طرح می شود و لذا این طرح عطف به ماسبق نمی شود.

دکتر توکلی افزود: طرح تحول بیماران بستری و حتی سرپایی زیر شش ساعت را نیز شامل می شود بطوری که برای مثال مریضی که دچارشکستگی شده و برای مداوا به این مرکز مراجعه کند، مراحل عکسبرداری، اورتوپدی و آتل بندی انجام و پس از تشکیل پروند این نوع بیماران نیز حتی شامل طرح نظام سلامت برای رضایت مندی بیماران کاملا اجرا می شود.

وی در خصوص بیمه مراجعه کنندگان گفت: اگر بیمار بیمه پایه داشته باشد بر اساس آن صورت حساب تنظیم و آن سهمی را که بیمه پایه می دهد محاسبه و از کل صورت حساب، مریض 10 درصد پرداخت می کند و مابقی صورت حساب پرداختی برعهده بیمه سلامت گذاشته می شود.

وی افزود: برای ارایه مشکلات اجرایی این طرح از سوی مردم، سامانه 1590 از سوی وزارتخانه بهداشت ایجاد شده که هرکسی و از هرنقطه کشور می تواند نسبت به بررسی ، اعلام نظر و یا طرح شکایت، با کارشناسان گفت و گو کند.

رییس بیمارستان شهدای هفتم تیر در خصوص اعلام نظر بیماران برای اجرای این طرح اظهار داشت: هیچ یک از مسوولان و بخش های بیمارستان در این رابطه با توجه به اینکه طرح از روز گذشته به مورد اجرا گذاشته شده، نمی توانند اظهار نظری را منعکس کنند و این رویه تنها با صلاحدید مسوولان دانشگاه علوم پزشکی ایران قابل ارایه به رسانه ها و مطبوعات است.

همچنین، مسوولان بیمارستان فیروزآبادی نیز در مراجعه خبرنگار ایرنا برای تهیه و دریافت گزارش مردم از اجرای نظام سلامت در این بیمارستان، ارایه گزارش را منوط به ابلاغ رسمی از سوی دانشگاه علوم پزشکی ایران اعلام کردند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.