آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

طرح مبارزه با شپش سر دانش آموزان در مدارس شهرری اجرا می شود

فاطمه تاجیک  عنوان کرد: این طرح همه ساله از ابتدای سال تحصیلی در مدارس شهرستان ری آغاز و طی آن برنامه های متنوع آموزشی ویژه دانش آموزان، والدین، معلمان، مربیان بهداشت مدارس برگزار می شود.
وی ادامه داد: این طرح در کنار سایر طرح های بهداشتی در مدارس ابتدایی و دوره اول متوسطه اجرا می شود و آن دسته از دانش آموزانی که دارای مشکل باشند به صورت محرمانه به خانواده های آنان اطلاع داده می شود.
تاجیک اظهار داشت: این دانش آموزان برای درمان به مراکز بهداشتی و درمانی ارجاع داده می شوند و حین درمان نیز تحت مراقبت قرار می گیرند.
وی یادآور شد: تمام اعضای خانواده دانش آموز دارای مشکل شپش سر نیز مورد معاینه قرار می گیرند و در صورت داشتن مشکل تحت درمان قرار گرفته و آموزش هایی نیز در این خصوص به آنان داده می شود.
تاجیک با اشاره به اینکه شیوع شپش سر در مدارس دخترانه بیش از پسرانه است، افزود: دانش آموزان دختر به دلیل اینکه گل سر، شانه و مقنعه خود را در جامیزی های کلاس درس کنار یکدیگر قرار می دهند بیشتر در معرض انتقال این حشره هستند.
وی ادامه داد: ۹۰ نفر از پرسنل شبکه بهداشت شهرستان ری با همکاری آموزش و پرورش به صورت مداوم در طول سال تحصیلی کار مبارزه با مبارزه با شپش سر(پدیکلوزیس) را در مدارس انجام می دهند.
تاجیک تصریح کرد: : مدارس روستایی که فاقد مربی بهداشتی هستند نیز توسط بهورزان روستایی کار معاینه شپش سر دانش آموزان را انجام می دهند.
وی با اشاره به اینکه شپش سر (حشره کوچک بدون بال) انگلی خارجی است که می تواند در قسمت پوست سر افراد رشد و نمو کند، گفت: این حشره با توجه به خاصیت خونخواری خود، ایجاد خارش در سر می کند و ممکن است افراد در هر سن و جنسی و با هر سطح اجتماعی و اقتصادی به آن مبتلا شوند.
شهرستان ری دارای چهار مرکز اصلی آموزش و پرورش شامل ناحیه یک، ناحیه دو، بخش کهریزک و بخش فشافویه است که مدیریت آن با اداره کل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.