آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

طنین‌انداز شدن نام و آوازه شهدا در باقرشهر با رونمایی از بالگرد و تندیس شهید چله‌دوان

خبرگزاری فارس: طنین‌انداز شدن نام و آوازه شهدا در باقرشهر با رونمایی از بالگرد و تندیس شهید چله‌دوان

به گزارش راگانیوز ، سلمان حبیبی در آستانه بهره‌برداری از میدان امیر سرلشکر شهید حسین چله‌دوان و بهره‌برداری از بالگرد و تندیس این شهید والامقام در باقرشهر در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در جنوب استان تهران ضمن سلام و درود به روح مطهر امام خمینی(ره) شهدا و آرزوی سلامتی برای رهبر معظم انقلاب و فرارسیدن گرامیداشت هفته دفاع مقدس به تبیین دستاوردهای دوران هشت سال دفاع مقدس پرداخت و اظهار داشت: دوران دفاع مقدس در حوزه‌های مختلف سیاسی، فرهنگی، اقتصادی، داخلی و بین‌المللی دستاوردهای ارزشمندی را به ارمغان آورد.

وی با بیان این‌که دوران دفاع مقدس انقلاب اسلامی را بیمه کرد، گفت: امنیت یکی از دستاوردهای گرانبهاء دوران هشت سال دفاع مقدس است. امروز با اقتدار می‌توان گفت جمهوری اسلامی ایران امن‌ترین کشور در جهان است.

رئیس شورای اسلامی باقرشهر در ادامه به تشریح دستاوردهای دفاع مقدس در حوزه سیاست پرداخت و افزود:‌ دوران دفاع مقدس سبب تثبیت جایگاه والای جمهوری اسلامی ایران در جهان شد و رشادت‌ها، فداکاری و مجاهدت رزمندگان اسلام در جنگ تحمیلی سبب شد که یک وجب از خاک پاک میهن اسلامی در این جنگ از کشور جدا نشد.

وی با اشاره به دستاوردهای فرهنگی و اجتماعی هشت سال دفاع مقدس عنوان کرد: در دوران جنگ تحمیلی، فضایل اخلاقی و معنوی در سپاه اسلام موج می‌زد، باورهای دینی در بین رزمندگان نمود داشت.

حبیبی، ترویج روحیه قناعت و خودباوری را از دستاوردهای اقتصادی دفاع مقدس خواند و گفت: با توجه به اینکه تحریم علیه ملت غیور ایران اسلامی از سال 1359 هجری خورشیدی آغاز شد، دفاع مقدس نماد بی‌اثر بودن تحریم‌های دشمن بود. در آن دوران علی‌رغم تحریم‌های ظالمانه علیه ملت ایران، هم کشور اداره شد و هم جنگ در عین خالی بودن دست رزمندگان اسلام با اقتدار پیش رفت و رزمندگان اسلام در حالی که در یک سوی جنگ همه قدرت‌های آن وقت به حمایت مالی و تسلیحاتی از رژیم بعث آمده بودند، مردم دلیر ایران اسلامی با دست خالی در برابر آنان ایستادگی کرده و بر همه آن‌ها فائق آمدند.

وی، توسعه و پیشرفت علمی و… را از دیگر دستاوردهای دوران دفاع مقدس برشمرد و تاکید کرد: امروز در جمهوری اسلامی در حوزه‌های مختلف از جمله حوزه علمی، نظامی و… شاهد رشد و توسعه هستیم و این مهم بیانگر اعتلای روز افزون نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

رئیس شورای اسلامی باقرشهر ضمن قدردانی از درایت و هدایت‌های داهیانه فرمانده معظم کل قوا بیان داشت: رهبر معظم انقلاب علی‌رغم توطئه‌های شوم استکبار کشور را به خوبی مدیریت کرده و امروز شاهد این هستیم که پیام انقلاب اسلامی به جهان صادر شده است.

وی با اشاره به نقش بسزای سپاه پاسداران و بسیج مستضعفین در رشد و توسعه کشور گفت: نیروهای مسلح، پاسداران و دریادلان بسیجی در طول عمر با برکت انقلاب اسلامی با تمام وجود از ارزش‌های دین مبین اسلام و آرمان‌های والای انقلاب اسلامی حراست و پاسداری کردند و امروز نیز شاهد این هستیم که در دفاع از حریم آل‌الله جانفشانی می‌کنند.

حبیبی تصریح کرد: ارتش ایران به برکت انقلاب اسلامی از وابستگی به بیگانگان بیرون آمد و امروز همچون سد محکمی در برابر دشمنان اسلام و انقلاب هستند و سبب مصونیت نظام شدند.

وی ادامه داد: دشمنان اسلام و انقلاب با توجه به توانمندی و پویایی نیروهای مسلح امروز جرات تعرض به کشور را ندارند.

رئیس شورای اسلامی باقرشهر خطاب به سردمداران استکبار گفت: پیام ملت غیور به مستکبران جهان این است که تا آخرین قطره خون پای ارزش‌های والای دین مبین اسلام و و آرمان‌های والای انقلاب مقاومت و ایستادگی می‌کنند.

وی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران با شکست ابهت کذایی مستکبران به خیلی از کشورهای جهان اسلام امید داده است و سبب شد امروز جبهه مقاومت با اقتدار در برابر مستکبران جهان بایستند.

حبیبی با بیان اینکه شهدای والامقام با همه هستی خود که همان جان گرانقدر آن‌ها بود در راه پاسداری و حراست از ارزش‌های دین مبین اسلام و آرمان‌های انقلاب مجاهدت و ایثارگری کردند، اظهار داشت: رسالت و وظیفه امروز همگان دفاع و صیانت از ارزش‌های اسلام و آرمان‌های انقلاب است.

وی گفت: دشمنان اسلام همواره تمام توان خود را به خدمت گرفته‌اند تا این دستاوردهای عظیم را کوچک و کم‌رنگ جلوه دهند و این موضوع وظیفه آحاد مختلف جامعه را سنگین می‌کند. امروز هرکس باید به اندازه توان و وسع خود در عرصه خدمت‌رسانی شایسته و صیانت از آرمان‌های انقلاب تلاش کنند و با قدرت اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را پیگیری کنند.

تشریح ویژه‌برنامه‌های مدیریت شهری باقرشهر برای گرامیداشت هفته دفاع مقدس

رئیس شورای اسلامی باقرشهر در بخش دیگری از این گفت‌وگو با اشاره به ویژه‌برنامه‌های مدیریت شهری باقرشهر برای گرامیداشت هفته دفاع مقدس عنوان کرد: نمایشگاه بزرگ فرهنگی طبق سنوات گذشته با همکاری شایسته سپاه و بسیج و شهرداری و شورای اسلامی در باقرشهر برگزار شده است.

وی ادامه داد: نمایشگاه امسال با عنوان «جنگ سخت، جنگ نرم» نسبت به نمایشگاه‌های هفته دفاع مقدس سال‌های گذشته از نظر کمی و کیفی رشد قابل توجهی داشته است و با استقبال خوب مردم روبه‌رو شده است.

اقدامات مدیریت شهری باقرشهر در راستای ترویج فرهنگ غنی ایثار و شهادت

حبیبی با اشاره به اقدامات مدیریت شهری باقرشهر در راستای ترویج فرهنگ غنی ایثار و شهادت گفت: میدان امیر سرلشکر شهید چله‌دوان در باقرشهر احداث و امسال همزمان با هفته دفاع مقدس به بهره‌برداری می‌رسد.

وی ادامه داد: همچنین ماکت بالگرد و تندیس این شهید والامقام نیز در این میدان نصب و همزمان با هفته دفاع مقدس با حضور جمع کثیری از مسؤولان کشوری و لشکری از آن رونمایی می‌شود.

رئیس شورای اسلامی باقرشهر بیان داشت: این موارد اقدامات کوچک و ناچیز در برابر مجاهدت و ایثارگری شهدای والامقام است که به فضل خدا مدیریت شهری باقرشهر توفیق یافت در حد توان فعالیتی در راستای ترویج ایثار و شهادت انجام دهد و امید است با اجرای آن نام و آوازه شهدا بیش از پیش در باقرشهر طنین‌انداز شود.

حبیبی تصریح کرد: امیدواریم این اقدامات مورد رضایت باری‌تعالی، ائمه اطهار علیهم‌السلام، فرمانده معظم کل قوا و مردم غیور ایران اسلامی به‌ویژه باقرشهر شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.