آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

عدم تشکیل فرماندهی انتظامی در «ری» به امنیت مردم آسیب می‌زند

 به گزراش راگانیوز ، هدایت الله جمالی پور فرماندار ویژه شهرستان ری در جلسه ملاقات مردمی که سه شنبه شب در مسجد مرتضی علی(ع) شهرری برگزار شد، اظهار داشت: در این نشست ها علاوه بر حل مشکلات مردم، اعتماد مردم به دولت و نظام افزایش می یابد و  اینگونه ارتباطات به تحکیم مبانی انقلاب و اعتقاد مردم به نظام جمهوری اسلامی منجر می شود.

وی با اشاره به اینکه در دوران دفاع مقدس با همت مردم، در مقابل چندین کشور جهان ایستادگی کرده و سرانجام به پیروزی نهایی دست یافتیم؛ گفت: امروز نیز با تلاش مسئولان، همدلی مردم و تدبیر دولت، در صدد تأمین رفاه و آسایش مردم هستیم.

فرماندار شهرستان ری با بیان اینکه کشور در شرایط حساسی قرار گرفته است، تاکید کرد: ضرورت عبور از مشکلات اتحاد، همبستگی و انسجام ملی و همچنین همکاری و تعامل مردم با مسئولان و مسئولان با یکدیگر است. امیدوارم با درک درست از شرایط کشور بتوانیم بر مشکلات غلبه کنیم و فضایی بوجود بیاوریم تا روز به روز مشکلات مردم حل شود.

جمالی پور در ادامه با تاکید بر ارتقای امنیت شهرری ابراز کرد: به رغم تلاش های سرکلانتر و نیروی انتظامی این شهرستان، نیاز به ارتقای سرکلانتری این شهرستان به فرماندهی انتظامی است. قطعا تشکیل فرماندهی انتظامی در شهرستان ری جزء قانون است و نیروی انتظامی همانند همه دستگاه‌ها ملزم به رعایت قانون تقسیمات کشوری است.

معاون استاندار تهران با بیان اینکه این قانون بر امنیت مردم و قدرت نیروی انتظامی تاثیرات بسزایی دارد، گفت: در همین راستا مذاکراتی با وزیر کشور، سردار اشتری و فرماندهان نیروی انتظامی انجام دادیم اما متاسفانه در طول این مدت مقاومت‌هایی صورت گرفته که این مقاومت‌ها به ضرر مردم است و عدم تشکیل فرماندهی انتظامی به امنیت مردم آسیب می‌زند و به رغم تلاش های سرکلانتر و نیروی انتظامی به دلیل محدودیت های موجود تامین امنیت آنطور که شایسته است صورت نمی گیرد و من بابت تمام قصوراتی که صورت گرفته است، عذرخواهی می کنم.

جمالی پور آب سالم و بهداشتی را از بزرگترین معضلات شهرری ذکر کرد و افزود: پیگیری های موثری در زمینه اصلاح آب شرب مردم شهرری صورت گرفت که به اتصال آب این شهرستان به سد ماملو منجر شد و امروز شاهدیم که مردم آبی سالم وگوارا می نوشند ضمن اینکه برای حل مشکل آب روستایی نیز اقدامات موثری انجام شده است.

وی با بیان اینکه راه و جاده هموار و مناسب زمینه ساز توسعه بخش های شهرستان است تصریح کرد: راه خوب از مهاجرت های بی رویه جلوگیری می کند و با در نظر داشتن این مهم با اختصاص اعتبارات لازم اقدامات موثری برای بهسازی و آسفالت تمام راه های روستایی شهرستان ری انجام شده است و تا پایان سال ۹۵ همه راههای روستایی آسفالت شدند.

فرماندار شهرستان ری با تصریح اینکه سیاست دولت بر این است که ما در روستاها اقداماتی انجام دهیم که مردم به روستاها برگردند، گفت: برای اولین بار پیگیری کردم برای همه روستاها اعتبار اختصاصی از محل ارزش افزوده تخصیص یابد امروز روستاهایی داریم که که اعتبارات بالای هشت میلیارد تومان دارند و احتیاجی به فرمانداری و دولت ندارند و با درآمد خودشان امکانات و تجهیزات لازم را تهیه می کنند.

جمالی پور با بیان اینکه صندوق توسعه ملی وام اشتغال با سود ۴درصد برای روستائیان در نظر گرفته است، اظهار داشت: موضوع اشتغال روستا مهمترین عامل در حفظ جمعیت روستا و حتی بازگشت جمعیت از شهر به روستا است که در این زمینه اقدامات خوبی صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه اقدامات موثری در بخش بهداشت و درمان شهرستان ری انجام شده است افزود: تقویت این بخش در جهت خدمت موثر و بهتر به بیماران و تجهیز مراکز پزشکی شهرستان ری به دستگاه های مورد نیاز از مهمترین اقدامات دولت بوده است و بیمارستان میلاد۲ بزرگترین بیمارستان فوق تخصصی جنوب تهران در شهرستان ری ساخته خواهد شد که می تواند استانهای همجوار را نیز پوشش بدهد.

فرماندار شهرستان ری با بیان اینکه شهرری مورد توجه ویژه است، اظهار کرد: وقتی مقام معظم رهبری ری را قبله تهران معرفی کرده اند، تکلیف همه روشن است و همه دستگاهها موظف هستند خدمات شایسته ای به این شهر تاریخی مذهبی ارائه دهند اما آنچه که تاکنون اتفاق افتاده مناسب نبوده است.

جمالی پور ادامه داد: ری به عنوان یکی از محلات تهران تلقی می شود که اشتباه است. شهرستان ری دومین شهرستان استان تهران و مستقل است که آقایان باید این نگاه را اصلاح کنند و حتما با کمک دولت این مساله را حل خواهیم کرد.

افتاب ری

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.