آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

گسل ری می‌تواند از پرتلفات‌ترین گسل‌های کشور باشد

به گزارش راگانیوز / احمد احمدی  اظهار داشت: زلزله اخیر شاید تلفاتی دربرنداشت و خساراتی گزارش نشد؛ ولی زنگ خطری هم برای مردم و هم برای مسؤولان به‌شمار می‌رفت.

وی افزود: زلزله جزء جدانشدنی از زندگی ما و کره زمین و درواقع پدیده‌ای طبیعی است که هر زمان امکان رخ‌ دادن آن وجود دارد؛ پس باید آمادگی لازم را در رویارویی با این پدیده داشته باشیم.

رئیس جمعیت هلال‌احمر شهرستان ری افزود: همان‌طور که می‌دانیم ایران در معرض خطر زلزله قرار دارد. درواقع زلزله یک پدیده طبیعی جدانشدنی از زندگی ما محسوب می‌شود؛ پس باید آمادگی لازم در رویارویی با این پدیده را داشته و مانند سایر کشورهای زلزله‌خیز جهان که توانستند با آگاهی و اطلاعات کافی در مقابله با این معضل، تلفات را کاهش دهند، تلاش‌کرده تا با لرزه‌ای از هم فرونپاشیم.

احمدی اشاره‌ای به گسل ری در تهران داشت و خاطرنشان کرد: گسل ری در صورت فعالیت می‌تواند از پرتلفات‌ترین گسل‌های کشور و شاید جهان باشد که از جاده خاوران شروع می‌شود و با گذر از دولت‌آباد و حرکت روی جاده کمربندی تهران در حدنصاب کوره‌های آجرپزی چهاردانگه پایان می‌یابد.

وی خاطرنشان کرد: در هفته کاهش بلاهای طبیعی قرار داریم و امسال نیز طبق سنوات گذشته کارگاه‌های آموزشی مانورهای زلزله را با همکاری مدیریت بحران انجام داده و کلاس‌های آموزشی و برنامه‌هایی که از استان ابلاغ می‌شود را در دستور کار خود قرار می‌دهیم؛ متأسفانه هنوز برنامه‌ای به ما ابلاغ نشده و بیشتر افکار معطوف زلزله اخیر است.

فارس

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.