آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

عشایر به عنوان جامعه ای مولد و تولیدکننده، سرمایه های ملی کشور هستند

به گزارش راگانیوز به نقل از روابط عمومی فرمانداری ویژه شهرستان ری”هدایت الله جمالی پور” معاون استاندار تهران و فرماندار شهرستان ری در جلسه شورای عشایری شهرستان که بمنظور بررسی مشکلات مراتع میان بند و احیای مراتع قشلاقی،  بیماری های جدید دامی و  همکاری در جهت آبرسا نی به عشایر بخش فشافویه با حضور مدیر کل امور عشایر استان تهران، معاون برنامه ریزی و اداری مالی فرمانداری و مسوولین ادارات مربوطه در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد، اظهار داشت: دولت تدبیر و امید با ایجاد برنامه های متنوع و حضور مسوولین در کنار عشایر و بررسی مشکلات موجود نگاه و توجه ویژه ای به این آنها دارد.

وی افزود: حمایت از جامعه عشایری، به معنای حمایت از تولید داخلی در راستای تحقق شعار محوری سال جاری مبنی بر «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» است .

معاون استاندار تهران در ادامه گفت: متاسفانه در گذشته بی برنامگی و سوء موجب شده است تا خیلی از عشایر با تغییر شغل دچار آسیب های اجتماعی شوند.

جمالی پور تاکید کرد: هرچه عشایر ساماندهی شوند و به مشکلات آنها پرداخت از حاشیه نشینی و بروز معضلات اجتماعی جلوگیری به عمل خواهد آمد.

فرماندار ری اظهار داشت: توجه به جامعه عشایری و بررسی مسائل و مشکلات آنها از اولویت های کاری مسوولین شهرستان می باشد و در نظر است با تشکیل جلسات مستمر و منظم این شوراء بتوانیم در راستای سیاست های دولت با حفظ این جمعیت نقش بسزایی در ایجاد آسایش و افزایش تولیدات داخلی آنها داشته باشیم .

جمالی پور با اشاره به جمعیت 200 خانواری عشایر شهرستان که قریب به 35 هزار دام و 60 هزار نفر شتر را دارا می باشند، اظهار کرد: همه مسوولین دستگاه های اجرایی موظف به رفع موانع و مشکلات مربوط به عشایر می باشند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.