آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

عواقب دوستی با «کفار» و عاقبت انسان در دنیا و آخرت

  آیت‌الله محمد محمدی ری‌شهری تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) در جلسه تفسیر سوره حمد که در مصلی شهرری برگزار شد، اظهار کرد: در جلسات پیش به 6 مورد از عوامل غضب الهی اشاره شد در این جلسه به مورد هفتم که دوستی با کفار است اشاره می‌کنیم.

وی افزود: کفار کسانی هستند که با خدا ارتباطی ندارند از نظر اسلام دوستی با آن‌ها گناه است زیرا این یک مساله دینی، سیاسی، عقلی و اجتماعی است در اسلام دوستی 5 حکم دارد، حرام، واجب، مستحب، مباح و مکروه که دوستی با کفار حرام است به ویژه در شرایط امروزی جامعه ما گناه بیشتری دارد.

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) با اشاره به دوستی واجب عنوان کرد: دوستی با خدا و اهل بیت (ع) از جمله دوستی‌های واجب است امام صادق (ع) درباره دوستی با خدا می‌فرمایند: کیست که طعم دوستی با تو را چشیده باشد و غیر تو را طلب کند.

آیت‌الله ری‌شهری با اشاره به دوستی‌های مکروه گفت: دوستی با انسان‌های دروغگو، حسود، طمع کار، احمق و بی‌وفا از نوع دوستی‌های مکروه است که دوستی با این انسان‌ها بهتر است برقرار نشود.

وی با اشاره به دوستی‌های حرام ابراز کرد: اما دوستی با ستمگران یا کافران که سبب غضب الهی بوده حرام است بسیاری از بنی اسرائیل با کفار دوست بودند که این سبب از بین رفتن آخرت انسان می‌شود زیرا کافر دشمن خدا بوده و زمینه گمراهی انسان را فراهم می‌کند.

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) عنوان کرد: انسان نمی‌تواند حب خدا و اهل‌بیت پیامبر (ص) را در دل داشته باشد و با کفار دوستی کند حزب‌الله واقعی نمی‌تواند با دشمن خدا دوست باشد، امام صادق (ع) می‌فرمایند: کسی که با کافر دوستی کند با خدا دشمنی کرده است.

وی خاطرنشان کرد: دشمنان خدا کافران، ستمکاران، رباخواران، قاتلان و غیره هستند دوستی با هر یک از این موارد عاقبت بدی برای انسان در دنیا و آخرت دارد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.