آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

فرزندان ری عناوین برتر مسابقات رباتیک تهران را درو می‌کنند

فرزندان ری عناوین برتر مسابقات رباتیک تهران را درو می‌کنند

به گزارش راگانیوز، علیرضا قدیری شامگاه سه‌شنبه و در آستانه سومین دوره مسابقات نهایی رباتیک جشنواره شکوفا در آیین رونمایی از 85 ربات محله شهادت شهرری اظهار کرد: منطقه 20 تهران با 126 ربات در سومین دوره مسابقات نهایی رباتیک جشنواره شکوفا شهر تهران شرکت می‌کند.

وی گفت: از میان ربات‌های راه یافته به سومین دوره مسابقات نهایی رباتیک 85 ربات به همت کودکان و نوجوانان محله شهادت شهرری طراحی و ساخته شده است.

مدیر سرای محله شهادت افزود: فرزندان محله شهادت با قدرت در 10 لیگ سومین دوره مسابقات رباتیک جشنواره شکوفا شهر تهران حضور یافته و با کودکان و نوجوانان فعال عرصه رباتیک شهر تهران به رقابت می‌پردازند.

وی عنوان کرد: کودکان و نوجوانان محله شهادت در لیگ‌های 10گانه این دوره از مسابقات شرکت کرده و به‌طور میانگین برای هر لیگ سه تیم از این محله شرکت می‌کنند.

طراحی و ساخت 85 ربات توسط فرزندان محله شهادت

قدیری با تاکید بر اینکه طراحی و ساخت ربات‌های محله شهادت به‌طور 100 درصدی توسط فرزندان این محله طراحی و ساخته شده است، عنوان کرد: بزرگ‌ترین افتخار محله شهادت این است که برای ساخت و طراحی ربات‌ها از هیچ شرکت و موسسه‌ای ربات نگرفتیم.

وی ادامه داد: بعضاً در مسابقات شاهد این هستیم برخی از شرکت‌کنندگان پک‌های آماده‌ای از برخی شرکت‌ها تهیه می‌کنند و پس از آماده‌سازی پک‌ها در مسابقات شرکت می‌کنند.

مدیر سرای محله شهادت عنوان کرد: مفتخریم به اینکه تمام مدارهای ربات‌ها در همین سرای محله ساخته شده و از صفر تا 100 کار توسط کودکان و نوجوانان محله شهادت صورت پذیرفته است که این مهم جای خرسندی و شادمانی دارد.

قدیری در ارتباط با میزبانی منطقه 20 از مسابقات رباتیک شهر تهران خاطرنشان کرد: چهار سال پیش همایشی در برج میلاد برگزار شد و فرزندان محله شهادت منطقه 20 با ساخت یک دکل در نمایشگاه رباتیک این همایش حضور یافتند که این دستاورد محله مورد استقبال محمدباقر قالیباف شهردار تهران و سعید جلیلی قرار گرفت.

وی گفت: پیش از این قرار بود منطقه 20 میزبان جشنواره وبلاگ‌نویسی باشد که با توجه به خلاقیت و استعداد فرزندان ری در رشته رباتیک میزبانی مسابقات رباتیک از منطقه یک که قرار بود میزبان این مسابقات باشد به منطقه 20 انتقال یافت.

مدیر سرای محله شهادت با اشاره به نقش این محله در میزبانی منطقه 20 از مسابقات رباتیک عنوان کرد: محله شهادت در دو دوره گذشته مسابقات نهایی رباتیک جشنواره شکوفا شهر تهران دو عنوان نایب قهرمانی و سومی را از آن خود کرده است.

وی افزود: محله اقدسیه منطقه 20 تهران نیز در مسابقات رباتیک شهر تهران یک عنوان سومی را کسب کرد.

شهر تهران در حوزه فناوری اطلاعات با سه سال قبل قابل مقایسه نیست

قدیری بیان کرد: پیشرفت‌های شهر تهران در حوزه فناوری با سه سال قبل قابل مقایسه نیست. در گذشته شهروندان دستیابی به فناوری‌های اطلاعات همچون رباتیک و … را دست نیافتنی و پرهزینه می‌دانستند اما امروز به خودباوری در این حوزه‌ها رسیده‌اند.

وی با اشاره به فعالیت کودکان و نوجوانان محله شهادت منطقه 20 در حوزه رباتیک عنوان کرد: بر اساس هماهنگی‌های صورت گرفته با آموزش و پرورش و والدین فرزندان این محله در آستانه سومین دوره مسابقات نهایی رباتیک کودکان و نوجوانان محله شهادت به‌طور شبانه‌روز تلاش می‌کنند تا با قدرت در این دوره از مسابقات حضور پیدا کنند.

مدیر سرای محله شهادت تصریح کرد: امسال عهد کردیم که رتبه‌های برتر سومین دوره مسابقات نهایی رباتیک را درو کنیم و با قدرت توانایی و ظرفیت فرزندان خطه ری را به رخ بکشیم.

وی گفت: امروز تک‌تک شرکت‌کنندگان منطقه 20 در مسابقات رباتیک از نظر تئوری نیز قوی هستند و از کودک پنج‌ساله تا بزرگترین شرکت‌کننده محله شهادت در این مسابقات با علم رباتیک آشنا بوده و از لحاظ فنی می‌توانند پاسخگوی سئوالات داوران نیز باشند.

کارگاه ساخت رباتیک محله شهادت

قدیری از وجود کارگاه طراحی و ساخت ربات در محله شهادت منطقه 20 خبر داد و بیان کرد: فرزندان محله شهادت با حضور در کارگاه رباتیک این محل اقدام به طراحی و ساخت ربات می‌کنند و با کمترین امکانات تلاش می‌کنند ربات‌های خودشان را طراحی و اجرا کنند.

مدیر سرای محله شهادت از آمادگی این محله برای اجرای کامل جشنواره رباتیک خبر داد و گفت: با توجه به رویکرد مدیریت محله محور، محله شهادت منطقه 20 آمادگی اجرای کامل مسابقات رباتیک را دارد. محله‌ای که قابلیت ارائه 85 ربات را دارد قطعاً قابلیت اجرای مسابقات را نیز دارد.

وی افزود: فرزندان این خطه از ظرفیت‌های بالایی برخوردار هستند و اگر حمایت مالی داشته باشیم می‌توانیم ربات‌های بیشتر و کامل‌تری را روانه مسابقات کنیم.

تاکید بر حمایت از نخبگان جنوب تهران

قدیری عنوان کرد: کودکان و نوجوانان جنوب تهران با حمایت مسئولان می‌توانند موفقیت‌های چشمگیری را به ارمغان بیاورند.

وی با تاکید بر ارتقاء سطح آموزش کودکان و نوجوانان گفت: امیدواریم با درایت و تدبیر هیئت علمی جشنواره هر روز سطح آموزش فرزندان را ارتقاء دهیم، کودکان و نوجوانان با برگزاری جشنواره شکوفا به شایستگی با علم و فناوری آشنا شده‌اند و با برگزاری کلاس‌های جامع می‌توانیم هر روز شاهد رشد و تعالی روز افزون آن‌ها در عرصه‌های مختلف علمی و فرهنگی باشیم.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.