آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

فرماندارری: مسئولان باید پاسدار حقوق شهروندی باشند

به گزارش راگانیوز، هدایت الله جمالی پور عصر دوشنبه در جلسه حقوق شهروندی شهرستان ری گفت: مسئولان نظام اسلامی ایران باید بدانند نسبت به مردم حقی بر گردن دارند و بر اساس قانون باید آن را ادا کنند.

وی عمل کردن مسئولان در راستای مطالبات به حق مردم را یکی از ارکان اصلی حقوق شهروندی عنوان کرد و افزود: اجرای اصول حقوق شهروندی بر اساس ارزش های اصلی انقلاب اسلامی اگر در جامعه توسط مسئولان انتظامی و اجرایی به خوبی پیاده شود هر روز شاهد قوی تر شدن پایه های نظام اسلامی خواهیم شد.
وی با بیان اینکه مردم رکن اصلی نظام اسلامی ایران هستند اظهار داشت: یکی از چالش های بزرگ انقلاب اسلامی جدایی میان مردم و مسئولان است چرا که با بررسی تمامی انقلاب ها در خواهیم یافت که تمامی انقلاب ها جهان زمانی که از مردم تهی شدن از بین رفتند.
جمالی پور با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی ایران بر اساس نظر مردم بنا شده و تداوم یافته است عنوان کرد: امام خمینی(ره) نظام اسلامی ایران را بر اساس نظر و حضور حداکثری مردم بنا نهاد و توانست حکومت اسلامی را بر محور مردم ایجاد کند.
وی ادامه داد: مردم ایران در زمان طاغوت برای پیروزی انقلاب و پس از آن برای تداوم نظام اسلامی در صحنه های مختلف مانند مبارزه با منافقان و جبهه های حق علیه باطل هزینه های زیادی را پرداخت کرده اند و امروز بر تمامی مسئولان کشور لازم است که خود را خادم مردم بدانند و در راه خدمت به آنان از تمامی ظرفیت ها استفاده کنند.
جمالی پور حضور مردم در صحنه های مختلف را باعث عزت و تدوم انقلاب اسلامی دانست و یادآور شد: مسئولان کشور برای سنجش حضور مردم در صحنه های نظام باید به پایگاه های پیروزی انقلاب یعنی مساجد رجوع کنند اگر این اماکن مقدس از حضور پرشور اقشار مختلف مردم تهی بود باید در عملکرد خودشان شک کنند.
وی ادامه داد: وجود مساجد خالی از جوانان خطر بزرگی است که انقلاب اسلامی را تهدید می کند و این تهی شدن مساجد در اثر نارضایتی و نگاه حزبی برخی مسئولان به این اماکن مقدس است.
جمالی پور ایجاد دوگانگی بین مردم و مسئولان را یکی از طرح های دشمنان عنوان کرد و افزود: عامل اصلی وحدت و انسجام کشور رجوع به ارزش های اصلی انقلاب است و اگر امروز مسئولان کشور به دنبال حضور حداکثری مردم در صحنه ها هستند باید از جایگزینی اصول جدید و فرعی بجای اصول اصلی انقلاب اجتناب کنند.
وی تصریح کرد: امروز تمامی گروه ها و افرادی که خود را پیایبند به اصول اصلی نظام می دانند باید از منافع حزبی و گروهی خود فاصله بگیرند و ارزش های اصلی انقلاب را که مورد تایید مردم است را در امور خود جایگزین کنند.
جمالی پور دهه چهارم انقلاب را دهه بازنگری در افکار و اندیشه ها و بازگرداندن اصول اولیه انقلاب به عرصه عنوان کرد و تاکید کرد: تمامی احزاب و گروه ها باید مطالبات به حق مردم را در دستور کار خود قرار دهند و از هرگونه عناد و بداخلاقی سیاسی که ریشه های انقلاب را تهدید می کند اجتناب نمایند.
جلسه حقوق شهروندی شهرستان ری امروز(دوشنبه) با حضور جمالی پور فرماندار ویژه و جمعی از مسئولان و روسای ادارات شهرستان ری در فرمانداری برگزار شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.