آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

فرماندار ری از اختصاص بیش از ۱۷ میلیارد ریال به روستاهای حسن آباد خبر داد

به گزارش راگانیوز ؛ هدایت الله جمالی پور در مراسم افتتاح طرح هدف توسعه اقتصادی در روستای قلعه محمد علی خان حسن آباد فشافویه اظهار داشت: ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال از این اعتبارات برای توسعه روستای ‘قلعه محمد علی خان’ اختصاص یافته است.
وی تصریح کرد: ۹ میلیارد ریال برای مرمت و لایروبی قنات، ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برای اصلاح شبکه آبرسانی، یک میلیارد ریال برای احداث پارک روستا، چهار میلیارد ریال برای بهسازی معابر و چهار میلیارد ریال برای احداث پایگاه امداد و نجات این روستا تخصیص داده شده است.
جمالی پور با بیان اینکه دولت تدبیر و امید اهتمام ویژه ای بر توسعه روستاها دارد، اظهار داشت: دولت از تمام ظرفیت های اعتبارات ارزش افزوده، کمک های خیرین و سازمان های مردم نهاد برای توسعه روستاها استفاده می کند.
وی ادامه داد: امروز خالی شدن روستاها از جمعیت و به دنبال آن افزایش حاشیه نشینی در اطراف شهرهای بزرگ یکی از بزرگترین تهدیدات کشور محسوب می شود که باید در این زمینه چاره جویی شود.
معاون استاندار تهران توسعه روستای ‘قلعه محمد علی خان’ حسن آباد فشافویه با کمک خیرین و گروه های مردم نهاد را یک الگوی مناسب برای سایر روستاهای کشور عنوان کرد و افزود: توسعه روستاها باید بر اساس ظرفیت های منطقه و مشارکت ساکنان آن انجام شود.
وی یادآور شد: توسعه پایدار و ایجاد اشتغال در روستاها می تواند در مهاجرت معکوس مردم از شهرها به روستاها بسیار مفید باشد.
به گزارش ایرنا، برنامه توسعه روستای ‘قلعه محمد علی خان’ حسن آباد به همکاری ۱۴۰ موسسه خیریه و موسسات مردم نهاد در قالب گروه تخصصی ‘توسعه روستایی’ انجام می شود، این گروه تخصصی ۱۲ سال است که در توسعه روستاهای سراسر کشور تلاش می کند.
گروه تخصصی ‘توسعه روستایی’ در صدد است با نگاهی جدید مشارکت حداکثری مردم روستای قلعه محمد علی خان در حوزه های مختلف بالا ببرد و همچنین در اجرای برنامه توسعه ای خود از فعالان بخش دولتی، دانشگاهی، رسانه های موسسات خیریه نیز استفاده نماید.
هدف اصلی این گروه ایجاد نظام اقتصادی پویا و سودآور، اشتغال و معیشت پایدار براساس استعدادهای منطقه و با حفظ محیط زیست است تا بدین وسیله ضمن حفظ زیست بوم منطقه سرمایه اجتماعی خوبی در روستاها ایجاد نماید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.