آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

فرماندار ری: قوانین دست و پا گیر سدی در برابر تولید است

هدایت الله جمالی پور روز دوشنبه در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید شهرستان ری اظهار داشت: حیات، توسعه و آبادانی کشور در سایه حمایت و توجه به صنعتگران محقق می شود، چرا که رفاه، اشتغال و امید بستگی به تولید دارد.
وی با بیان اینکه متاسفانه امروزه صاحبان صنایع به دنبال سرمایه گذاری در خارج از کشور هستند، تصریح کرد: باید مقررات و قوانین به نفع تولیدکنندگان بازنگری شود تا تولیدکنندگان به سرمایه گذاری در داخل کشور تمایل داشته باشند.
جمالی پور حمایت از صاحبان صنعت در تداوم تولید را از اهداف دولت عنوان کرد و گفت: امروزه رویکرد مدیران در حوزه صنعت، جلوگیری از آسیب به واحدهای صنعتی و تولیدی است.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه حیات دولت متاثر از فعالیت صنعتگران است، در این زمینه از هیچ تلاشی در رفع مشکلات واحد های تولیدی دریغ نمی کند.
فرماندار ویژه شهرستان ری عنوان کرد: ایجاد ظرفیت اقتصادی، افزایش تولید و اشتغالزایی موجب توسعه کشور در عرصه های اقتصادی و صنعتی می شود و لازم است تا مدیران نیز هرگز منافع ملی را فدای منافع فردی و شخصی نکنند.
وی گفت: نگاه مدیران اقتصادی باید تسهیل گری، توسعه صنعت و راهکاری برای رفع موانع تولید باشد.
رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان ری نیز در ادامه این جلسه اظهار داشت: تعامل بانک ها و دولت مهمترین راهکار برای نجات صنعت و عرصه تولید محسوب می شود.
عزیزاله افضلی رفع موانع تولید را از اولویت های سازمان صمت بیان کرد و افزود: اقدامات موثری باید بر اساس قانون و به نفع تولیدکننده انجام گیرد تا مشکلات و موانع در این حوزه رفع شود.
وی یادآور شد: شهرستان ری با سه هزار و ۳۰۰ واحد صنعتی فعال، قطب صنعتی استان تهران به شمار می رود باید به این حوزه توجه ویژه و گسترده ای شود.
افضلی مهمترین مراجعین در بخش صنعت را مربوط به نظام بانکی کشور دانست و گفت: مشکلات ارزی پیش آمده موجب تقلیل وضعیت نقدینگی و سرمایه درگردش شده است.
رئیس اداره صنمت ری یادآور شد: ادامه حیات تولیدکنندگان وصنعتگران نیازمند ارائه تسهیلات بانکی دولتی است و بانک ها حمایت خود را از تولیدکنندگان دریغ نکنند.
جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید شهرستان ری امروز دوشنبه با حضور مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی استان تهران، فرماندار ری و جمعی از تولیدکنندگان و صنعتگران در شهرک صنعتی شمس آباد برگزار شد.
شهرستان ری با برخورداری از ۵۶ اتحادیه توزیعی، تولیدی و خدماتی و همچنین وجود شهرک صنعتی شمس آباد، کارخانه سیمان و کارگاههای تولیدی و خدماتی اعم از سنگ بری، شیشه و سفال، آجرپزی، کارگاه قالیبافی و قالیشویی، کشتارگاه دام و طیور به عنوان قطب کار و تولید در پهنه جنوب تهران مطرح است و از این رو وجود اداره صنعت، معدن و تجارت فعال راهگشای بسیاری از مشکلات صنعتگران این منطقه خواهد بود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.