آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

فرماندار ری: مردمداری و اخلاق مداری راز ماندگاری تختی بود

به گزارش راگانیوز ، هدایت الله جمالی پور روز یکشنبه در مراسم پنجاهمین سالگرد درگذشت جهان پهلوان غلامرضا تختی در ابن بابویه شهرری افزود: جهان پهلوان تختی چنان در روح و روان مردم رسوخ کرده است که امروز بعد از گذشت 50 سال از درگذشت وی شاهد روز افزون حضور مردم در مراسم یابودش هستیم.
وی با اشاره به اینکه مرحوم جهان پهلوان تختی بخاطر دستگیری از محرومان و در کنار فقرا بودنش شهرت داشت بیان کرد: جهان پهلوان تختی الگوی رفتاری خوبی برای جوانان و ورزشکاران می تواند باشد.
جمالی پور ادامه داد: جوانان و به ویژه ورزشکاران باید با الگو قرار دادن اسطوره هایی مانند جهان پهلوان تختی اخلاق و جوانمردی را در جامعه ترویج دهند.
وی با بیان اینکه امروز در جامعه ما توجه به اخلاق و مسائل اخلاقی بسیار کم شده است تاکید کرد: مسئولان فرهنگی کشور باید زمینه آشنایی هر چه بیشتر جوانان را با شخصیت و نوع رفتار شخصیت های تاریخی برجسته مانند جهان پهلوان تختی فراهم کنند.
جمالی پور تاکید کرد: ورزشکاران باید در کنار توجه به قدرت بدنی و قوای جسمانی به مسائل و مشکلات مردم نیز توجه ویژه داشته باشند تا مانند مرحوم جهان پهلوان تختی در دل مردم برای خود جایی باز کنند.
وی در پایان به رویکرد جدید وزرات ورزش و جوانان در ترویج فرهنگ پهلوانی و جوانمردی در میان مردم و ورزشکاران اشاره کرد و افزود: تمامی مسئولان باید در اجرای این سیاست وزارت ورزش و جوانان را یاری کنند.
پنجاهمین سالگرد درگذشت جهان پهلوان غلامرضا تختی صبح امروز( یکشنبه) با حضورعبدالحمید احمدی معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی وزیر ورزش و جوانان، حق شناس، خلیل آبادی و نظری اعضای شورای شهر تهران، رضایی رئیس سازمان ورزش شهرداری تهران، جمالی پور فرماندار ویژه شهرستان ری، صفوی شهردار منطقه 20 و جمعی از ورزشکاران، هنرمندان و پیشکسوتان ورزش کشتی و اقشار مختلف مردم در ابن بابویه شهر ری برگزار شد.
غلامرضا تختی 5 شهریور 1309 در محله خانی آباد تهران متولد شد.
وی در دوران فعالیت های ورزشی خود، به دلیل کسب موفقیت و افتخار در رقابت های ملی و بین المللی کشتی و همچنین محبوبیت مردمی، ملقب به «جهان پهلوان» شد.
تختی طی سال های 1951 تا 1962 موفق به کسب 4 مدال طلا و 4 مدال نقره در مسابقات قهرمانی کشتی آسیا، جهان و المپیک(3 مدال المپیک، 4 مدال جهانی و یک مدال آسیایی) شد.
جهان پهلوان تختی در 17 دی ماه 1346 درگذشت.

ایرنا

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.