آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

فرماندار شهرستان ری: صنعت در بعد توسعه اساسی ترین نیاز کشور است

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان ری گفت: هم اکنون بخش صنعت در بعد توسعه ای یکی از نیازهای اساسی کشور و پاسخگوی بسیاری از بخشهای همچون سیاسی، فرهنگی، کشاورزی و اجتماعی خواهد بود.

ˈهدایت الله جمالی پورˈ روز دوشنبه و درنشست صمیمی هم اندیشی با هیات مدیره شهرک صنعتی شمس آباد که با حضور رییس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان ری ، معاون عمرانی فرماندار، بخشدار، شهردار و رییس شورای شهر حسن آباد فشافویه در محل سالن خدمت شهرک صنعتی شمس آباد برگزار شد، اظهارداشت: همواره چرخ کار و تولید در دست صنایع قراردارد.

وی افزود: حوزه صنعت در فهم توسعه از یک جایگاه کلیدی برخوردار بوده و به این بخش باید نگاه ویژه ای داشت.

جمالی پور تاکید کرد: برای تحقق اهداف و برنامه های ارایه شده حوزه صنعت باید از دیدگاه کارشناسان و صاحب نظران و همچنین دست اندرکاران این امر مهم استفاده مطلوب کرد و از طرفی نسبت به تصمیمات اتخاذ شده در گذشته که هم اکنون در برخی موارد صنایع را با مشکلاتی مواجه کرده باید با دید کارشناسی برای رفع معضلات و مشکلات پیش آمده در صنایع ، وارد عمل شد.

فرماندار شهرستان ری گفت: امسال را رهبری معظم انقلاب سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی نامگذاری کرده اند و در بخش اقتصادی مسوولان دولتی و بخش خصوصی در ابتدای امرباید با مدیریت کارآمد در مسیر رفع مشکلات و تنگناها صاحبان صنایع حرکت کنند.

جمالی پور با بیان اینکه کارآفرینی و اشتغالزایی موجب رفع بیکاری درتمامی بخش ها جامعه و موجب رشد تولید و درآمد ملی و کاهش معضلات اجتماعی خواهد شد ، اظهارداشت: ایجاد فرصت جدید ، مدیریت منابع و بویژه آب و تامین سرمایه، از نخستین محورهای توسعه صنایع کشوراست و با تغییرمدیریت ها و حضور کارشناسان در راس حوزه های صنعت دست یابی به اهداف اقتصادی دولت دور از انتظار نخواهد بود.

وی افزایش کیفیت تولیدات، نگاه صادرات محور و کاهش سود و ایجاد بازار رقابت سالم در میان صنایع را موجب حضورهرچه قوی تر صنایع و سرمایه گذاران در بخش صنعت کشور عنوان داشت و افزود: از این رو با آزاد گذاشتن صنایع و نظارت دولت بر بازار ضمن مقابله با انحصارگرایی و دخالت در امور صنایع می توان آینده ای روشن در قبال اقتصاد و تجارت آزاد کشور متصور شد.

وی با اشاره به حضور صنایع دانش بنیان در میان بخش صنعت و استفاده از علوم و فنون کارشناسان این امر، بیان داشت: شهرک های صنعتی برای تحقق اهداف و دست یابی به فن آوری روز دنیا باید به سمت مهندسی نوین و استفاده از صنایع دانش بنیان حرکت کنند و ظرفیت های خوبی می توان برای این امر در نظر گرفت.

جمالی پور گفت: موضوع آب، بزرگترین معضل کنونی شهرک های صنعتی در استان تهران است و شهرک صنعتی شمس آباد نیز این امر مستثنی نیست و برای این امر استانداری تهران و کارشناسان وزارت خانه های نیرو و صنعت، معدن و تجارت نیز به دنبال حل و فصل این مهم می باشند.

فرماندار شهرستان ری تعامل و درک متقابل دستگاههای دولتی شهرستان با مدیریت شهرک و صنایع حاضر در آن را توصیه کرد و گفت: برای دست یابی به اهداف توسعه ای باید عقلانیت و ظرفیت ها را در کنار هم قرارداد و با وجود همه مشکلات و موانع به دنبال خدمت به جمع بود و نه خدمت به فرد، تا به آبادانی و عمران همیشگی رسید.

در این نشست مدیرشهرک صنعتی شمس آباد و اعضای هیات امنا افزون بر عملکرد، انتظارات و پیشنهادت خود را برای فرماندار و حاضران در جلسه ارایه و در پایان شرکت کنندگان به همراه خبرنگاران از دو کارخانه تولیدی ˈآریا بنیامینˈ و ˈ نوری تازه ˈ در شهرک صنعتی شمس آباد بازدید کردند.

همچنین در ادامه این نشست صمیمی نیز در مورد ایجاد راه گذر جدید ورود و خروج به شهرک از سمت اتوبان قم، اختصاص زمین برای ساخت پاسگاه انتظامی، و احداث مدرسه برای 300 دانش آموزان کارکنان شهرک صنعتی شمس آباد تصمیماتی اتخاذ شد.

شرکت صنایع بسته بندی آریا بنیامین تولید کننده در صنعت فیلم های پلی اتیلین تک لایه ، چندلایه و عریض با ظرفیت تولید سالیانه چهار هزار تن بالغ بر شش میلیون یورو و 14 میلیارد تومان سرمایه ارزی ریالی و اشتغالزایی 80 نفر بطور مستقیم و 700 نفرغیرمستقیم در شهرک صنعتی شمس آباد در حال فعالیت می باشد.

شرکت شیشه و بلور نوری تازه از قدیمی ترین کارخانجات در این رشته و حال حاضر شهرک صنعتی شمس آباد با ظرفیت تولید سالیانه 42 هزار تن و اشتغالزایی 700 نفر، بالغ بر یکصد میلیارد تومان سرمایه ثابت و در گردش از دیگر صنایع تولیدی فعال در شهرک صنعتی شمس آباد است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.