آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

فرماندار ملارد برلزوم بی خطرسازی پسماندهای بیمارستانی ورودی به ملارد تاکید کرد

به گزارش راگانیوز، حسین توکلی کجانی ظهر چهارشنبه در جلسه مدیریت پسماند ملارد، که با حضور ۸ شهردار شهریار، ملارد، قدس، صفادشت، اندیشه، باغستان، ماهدشت و فردوسیه در خصوص پیگیری آخرین وضعیت سامان دهی مرکز دفن زباله « اخترآباد» ملارد برگزار شد، طی سخنانی گفت: تقسیمات سیاسی و کشوری در حوزه محیط زیست ملاک عمل نیست و دوستان کرج، شهریار، قدس و ملارد باید به هم کمک کنند، تا مشکل محیط زیست حل شود.

وی با اشاره به ریخته شدن شیرآبه پسماند و تهدیدات زیست محیطی گفت: دفن زباله ۸ شهر در صفادشت تصمیمی بوده که یک روز گرفته شده و باید از آن تبعیت کرد، زباله تهران نیز به جنوب این کلان شهر می رود، آرامستان نیز در جنوب تهران است، همواره مردم جنوب تهران انتقاد داشتند، اما ما باید تلاش کنیم آسیب های زیست محیطی را کاهش دهیم.

سرپرست فرمانداری ملارد با تاکید بر مطالعه دقیق بر میزان زباله و آسیب این زباله ها به محیط زیست ملارد، افزود: باید برای پسماند بودجه بگذاریم، تنها حوزه ای که در شهرداری ها نیاز مردم است، انتقال زباله می باشد، باید همه با هم کمک کنیم و در این زمینه تعامل داشته باشیم، این امر برای آینده فرزندان خودمان است

توکلی کجانی گفت: افرادی که زباله بیمارستانی به مجموعه پسماند ملارد می آورند، وظیفه دارند، این زباله را بی خطر کنند، یک فرجه ای نیز با نظر دادستان ملارد در نظر گرفته می شود و پس از این فرجه عواقب و مسئولیت با افراد آورنده است.

وی خواستار برنامه ریزی مدون همه شهرها در زمینه پسماند شد و اضافه کرد: باید به سازمان پسماند ملارد توسط شهرداری های ۸ شهر کمک شود، اگر این شرکت زیان ده بوده و به روستاهای اطراف آسیب زده و آب های سطحی را از بین ببرد.

سرپرست فرمانداری ملارد خواستار هم دلی مسئولان ۲ استان تهران و البرز در نقاط مرزی شد و گفت: از این پس مرجع حل اختلاف داشتن مجوز و یا نداشتن مجوز برای پسماند در حیطه وظایف ادارات کل محیط زیست استان تهران و البرز است.

وی در خصوص تخلیه نخاله های حریم جاده ها نیز گفت: این نخاله ها تنها برای ملارد نیست، از کرج وقدس و شهریار نیز می آید، هر شهرستان مدیریت کند، تا این نخاله ها به ملارد نیاید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.