آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

فرماندار ورامین از فرسودگی بیش از ۵۰ درصد مدارس در ورامین خبر داد

به گزارش راگانیوز ؛  حسین کاغذلو ظهر امروز در نشست مشترک کارگروه تخصصی اجتماعی و فرهنگی استان تهران و شهرستان ورامین که با حضور شکرالله حسن بیگی، سرپرست استانداری تهران در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: تعداد دانش‌آموزان در شهرستان به تفکیک ۴۹ درصد دختر، ۵۱ درصد پسر و یک درصد هم مختلط که در روستاهای شهرستان هستند.

وی گفت: فراوانی دانش‌آموزان به تفکیک مقطع، ۵۹ درصد ابتدایی، ۱۱/۳ درصد متوسطه، ۲۴ درصد متوسطه اول و ۹/۶ درصد کار و دانش و فنی حرفه‌ای هستند.

فرماندار ورامین افزود: مشکلات موجود در حوزه آموزش‌وپرورش فرسودگی بیش از ۵۰ درصد مدارس منطقه به علت قدمت بیش از حداقل ۴۰ ساله‌ مدارس، این فرسودگی بسیار خطرآفرین است.

کاغذلو بیان داشت: عدم تناسب تعداد مدارس در بخش دولتی حدود ۲۱۰ مدرسه به حدود ۴۹ هزار نفر می‌رسید و دو نوبت بودن بیش از ۹۰ درصد مدارس به دلیل کمبود فضای آموزشی است.

وی در خصوص مشکلات جامعه فرهنگیان و آموزش‌وپرورش گفت: عدم اردوهای دانش‌آموزی و کانون فرهنگی و تربیتی در منطقه، عدم پرداخت کامل مناسب سهم پنج درصد درآمد حاصل از عوارض شهرداری طبق قانون به آموزش‌وپرورش، عدم تخصیص زمین مناسب به جهت ساخت‌وساز مدرسه، عدم وجود درمانگاه فرهنگیان و مرکز رفاهی و تفریحی برای خانواده‌های فرهنگی در منطقه، عدم وجود هنرستان و دانشکده کشاورزی در منطقه‌ای که به‌عنوان قطب کشاورزی استان از مشکلات عمده آموزش‌وپرورش در شهرستان ورامین است که باید به این موارد نگاه ویژه داشت.

فرماندار ورامین در خصوص چالش‌های آموزش‌وپرورش گفت: چالش‌های نیاز شدید به نیروی انسانی در آموزش‌وپرورش، تراکم بالای دانش آموزان در هر کلاس و نیاز به نیروی انسانی با جنسیت آقا و کمبود شدید فضای آموزشی که باعث دو نوبت بودن مدارس شده از چالش‌های مهم این اداره است.

کاغذلو ادامه داد: تعداد بازنشستگان در سال آتی در آموزش‌وپرورش زیاده شده و از طرفی هم رشد دانش آموزان در کلاس‌های درس باعث شده که تا حدودی کیفیت آموزشی کاهش پیدا می‌کند؛ در شهرستان ورامین حدود ۱۲۰۵ نفر هم دانش‌آموز اتباع در مشغول به تحصیل هستند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.