آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

فرمانده سپاه شهرری: رزمایش الی بیت المقدس تهران اسفندماه برگزار می شود

راگانیوز: فرمانده سپاه سیدالشهدا شهرری گفت: رزمایش استان تهران در پادگان شهید جان بزرگی از صبح پنچشنبه ساعت ۹ صبح همزمان با خراسان جنوبی، خراسان رضوی، خراسان شمالی و چند استان دیگر رسما آغاز می شود.
139212021735223082180323

به گزارش  راگانیوز سردارعلی نصیری در نشست خبری با خبرنگاران در سپاه سیدالشهدا شهرری، اظهار کرد: رزمایش سالیانه ویژه گردانهای بیت المقدس سپاه سید الشهدا کل استان تهران با شرکت سپاه شهرستانهای استان به مدت 2 روز، پنج شنبه و جمعه در تاریخ 8 و 9 اسفند ماه و با فاصله 260 کیلومتر مربع ازاستان تهران، با نام الی بیت المقدس و رمز مقدس محمد رسول الله (ص) آغاز می شود.

وی افزود: هدف از برگزاری این رزمایش در راستای مردمی کردن دفاع و پایان ناپذیری بنیه رزم با تاکید بر سازماندهی، آموزش، رزمایش، ارتباط مستمر و به کارگیری بسیجیان در واحدهای رزمی و به کارگیری ظرفیت های محلی و ملی شهرستانها می باشد.

فرمانده سپاه سیدالشهدا عنوان کرد: سپاه سیدالشهدا تهران با تشکیل 15 قرار گاه فرعی شهرستانی در نواحی تابعه و به کارگیری 30 گردان بیت المقدس به منظور کسب آمادگی دفاعی، مقابله و جلوگیری از ورود دشمن به حریم شهرها و نقاط حساس کرده است.

وی افزود: آموزش و اجرای عملیات‌های تاخیری، پدافند دورادور، پدافند غیرعامل، عملیات تاخت و تاز و ضد هلی برن، راهپیمایی تاکتیکی شبانه، کنترل معابر وصولی و دفاع از مراکز حساس و کنترل اغتشاشات از سایر برنامه های پیش بینی شده برای 3 رزمایش همزمان است.

نصیری بیان کرد: در این رزمایش 3 گردان کوثر خواهران در سطح شهرستان های ری، اسلام شهر و ورامین با کاری متفاوت اقدام به اجرای عملیات امداد و نجات می نمایند، در رزمایش صبحگاه شهید جان بزرگی روز جمعه دو گردان کوثر نیز حضور دارند.

وی گفت: در سلسله عملیات های ذکر شده گردان های بیت المقدس با سلاح و جنگ افزار های سازمانی اقدام به اجرای آتش می نمایند.

فرمانده سپاه سیدالشهدا تصریح کرد: صبحگاه مشترک با حضور سردار عسگری معاون اجرای کل سپاه در مجموعه پادگان شهید جان بزرگی انجام می شود.

وی افزود: رزمایش استان تهران در پادگان شهید جان بزرگی از صبح پنچشنبه ساعت 9 صبح همزمان با خراسان جنوبی، خراسان رضوی، خراسان شمالی و چند استان دیگر رسما آغاز می شود.

نصیری تاکید کرد: رزمایش مشترک گردان‌های امام علی (ع) شهرری و اسلام شهر با محوریت یگان امنیتی و گردان امام حسین (ع) از شهرستان با گردان های بیت المقدس در پادگان شهید جان بزرگی انجام می گیرد.

وی درباره کاروانهای راهیان نور گفت: اعزام کاروانهای راهیان نور از 15 اسفند آغاز می شود و بر اساس بیش بینی ما حدود 5 هزار دانشجو از دانشگاههای استان تهران و 20هزار نفر دانش آموزان و خانواده ها به صورت جمعی اعزام می شوند.

فرمانده سپاه سیدالشهدا مطرح کرد: عمده اعزام راهیان نور به مناطق جنوب از 20 اسفند تا 15 فروردین با مدت زمان 5 روز و محل استقرار کاروانها پایگاه شهید کلهر ، پادگان شهید مسعودیان در اهواز و مصلای آبادان در می باشد.

وی خاطرنشان کرد: برگزاری یادمان ها، نمایشگاه‌ها، برنامه های فرهنگی مانند نماز جماعت، دعای کمیل و توسل، برنامه های رزمایشی، برنامه های ویژه سال تحویل، فیلم مستند و صحبت راویان در بین راه از جمله برنامه های ما برای کاروانهای راهیان نور است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.