آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

فعالیت پایگاه‌های تابستانی مدارس منطقه 20 آغاز شد

معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه 20 از آغاز طرح غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان در 6 مرکز آموزشی این منطقه جنوبی خبر داد.

برومند نامداری ظهر امروز در مراسم افتتاحیه طرح غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان که با حضور مسئولان آموزش و پرورش شهرری برگزار شد، گفت: مدارس شهادت، شهید رحمانی، دکتر رزمی، دکتر بهشتی و مراکز آموزشی کانون سمیه و کانون امام خمینی (ره) از محل‌های اجرای این طرح هستند و تاکنون بیش از هزار نفر در این پایگاه‌های تابستانی ثبت‌نام کرده‌اند.

معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه 20 افزود: فعالیت پایگاه‌های تابستانی دایر شده در مدارس با محوریت مساجد اجرا می‌شود و به کارگیری سنت حسنه پیامبر (ص) و ائمه اطهار (ع) و توجه به مفاهیم قرآنی از الزامات برنامه‌های اجرایی آنها است.

وی ادامه داد: حضور مبلغان و مشاوران مذهبی در کنار دانش‌آموزان با عنوان نسیم بهشت از نقاط قوت این پایگاه‌های آموزشی تربیتی است که علاوه بر رفع شبهات مذهبی نقش اثرگذاری در شکل‌گیری ارتباط جوانان و نوجوانان با مساجد و آموزه‌های دینی خواهند داشت.

نامداری با اشاره به اینکه در طول برگزاری این طرح به همراه شهردار منطقه از مراکز اجرای طرح بازدید مستمر خواهند داشت تا در جریان نقطه نظرات دانش‌آموزان، والدین و کادر آموزشی قرار بگیرند اظهار داشت: برپایی کارگاه‌های آموزش شهروندی با موضوع‌های خدمات شهری، ترافیک، محیط زیست، حقوق و تکالیف شهروندی و …، گردشگری، ایستگاه‌های ورزشی، تورهای کارآفرینی، جشنواره تغذیه سالم، دوره‌های امداد و نجات و … بخشی از برنامه‌های تدوین شده در پایگاه‌های تابستانی است.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه 20 یادآور شد: طرح غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان با مشارکت و همکاری آموزش و پرورش در حال اجراست و دبیرخانه ستاد اجرایی نیز اداره آموزش شهروندی شهرداری منطقه 20 است.

گفتنی است، مراسم افتتاحیه طرح غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان در مدارس منطقه 20 با حضور معاون اجتماعی و فرهنگی، مدیر روابط عمومی، رئیس اداره آموزش شهروندی شهرداری منطقه 20 و روسای ادارات و معاونان پرورشی آموزش و پرورش ناحیه یک و دو شهرری برگزار شد و احکام ستاد اجرایی این طرح به آنها اعطاء شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.