آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

قبله تهران غرق در ماتم و عزا/حرم عبدالعظیم حسنی(ع) میزبان عاشقان

2

به گزارش راگانیوز ؛  همزمان با سالروز شهادت امام حسن مجتبی(ع)، شهرستان‌های استان تهران غرق در ماتم و عزاست و مردم این استان با شرکت در مراسم عزاداری، نسبت به مقام شامخ دومین امام شیعیان ادای احترام می‌کنند.

از طرف دیگر امروز سالروز میلاد باسعادت امام موسی کاظم(ع) است، به همین خاطر سراسر کشور ازجمله استان تهران رنگ و بوی اهل‌بیت به خود گرفته است.

برپایی ایستگاه‌های صلواتی به یاد امام مجتبی(ع) و امام کاظم(ع)

جمعی از ارادتمندان و عاشقان اهل‌بیت عصمت و طهارت در سالروز شهادت امام حسن مجتبی(ع) و سالروز میلاد امام موسی کاظم(عبا برپایی ایستگاه‌های صلواتی از مردم به‌ویژه عزاداران با چای، خرما و شیر پذیرایی کردند.

در شب شهادت دومین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت، امام حسن مجتبی(ع) برنامه‌های ویژه‌ای در مساجد، حسینیه‌ها،تکایا، هیئات مذهبی و برخی امامزادگان واجب‌التعظیم برگزار شد.

قبله تهران میزبان عاشقان اهل‌بیت عصمت و طهارت

نقطه اوج این برنامه‌ها در قبله تهران و در جوار حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) برگزار شد و بسیاری از ارادتمندان به اهل‌بیت عصمت و طهارت در شب شهادت امام مجتبی(ع) و میلاد امام کاظم(ع) خود را از نقاط دور و نزدیک به شهرری رسانده بودند.

عبدالله ترابی یکی از حاضران در حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: همواره در ایام میلاد و شهادت ائمه معصومین شاهد حضور باشکوه مردم در حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) هستیم.

عشق مردم ایران به اهل‌بیت وصف شدنی نیست

وی افزود: حضور مردم در قبله تهران مختص مردم شهرری نیست بلکه از نقاط مختلف استان تهران در ایام و مناسبت‌های مذهبی در حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) حاضر می‌شوند.

ترابی ادامه داد: عشق مردم ایران به اهل‌بیت عصمت و طهارت وصف شدنی نیست و این موضوع را می‌توان در ایام شهادت و میلاد ائمه اطهار به‌خوبی مشاهده کرد.

امام حسن مجتبی(ع) از مظلوم‌ترین ائمه است

همچنین مراسم عزاداری شب شهادت امام حسن مجتبی(ع) با حضور پرشور عزاداران در قرچک برگزار شد و حجت‌الاسلام سید محسن محمودی رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان‌های استان تهران در این مراسم اظهار داشت: امام حسن مجتبی(ع) در دوران امامت، پس از امامت و دوران کنونی از مظلوم‌ترین ائمه شیعه است.

وی افزود: امروز قبر مطهر امام حسن مجتبی(ع) در قبرستان بقیع تحت شدیدترین تدابیر امنیتی مقامات سعودی است و کسی اجازه عزاداری و ابراز ارادت به این امام همام و سایر ائمه مدفون در این قبرستان ندارند.

محمودی با اشاره به سالروز میلاد باسعادت امام کاظم(ع) ادامه داد: یکی از ویژگی‌های بارز امام حسن مجتبی(ع) و امام کاظم (ع)، جود و بخشش آنان بود که در تاریخ به ثبت رسیده است و همین ویژگی باعث شده تا بسیاری به مکتب اهل‌بیت علاقه‌مند شوند.

حضور نوجوانان و جوانان در مراسم عزاداری شهادت امام حسن(ع)

وی گفت: ایام شهادت و ولادت اهل‌بیت(ع) بهترین فرصت برای مطالعه زندگی و سیره ائمه اطهار است و باید همه اقشار مردم به‌ویژه جوانان و نوجوانان به این موضوع اهتمام ورزند.

حضور جوانان و نوجوانان در مراسم شب شهادت امام حسن مجتبی(ع) یکی از ویژگی‌های بارز این مراسم بود و این پیام را به همگان رساند که علیرغم تلاش دشمن برای سست کردن اعتقادات آنان، آینده‌سازان ایران اسلامی همچنان دل در گروی اهل‌بیت دارند.

حجت الاسلام حسن منتظری کارشناس مذهبی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: دوران امامت امام حسن(ع) یکی از سخت ترین دوران ها بود که نقش این امام همام در حفظ و حراست از اسلام ناب محمدی بی بدیل است.

وی افزود: امام حسن مجتبی(ع) آنچنان مظلوم بودند که حتی برخی از نزدیک ترین یاران نیز به این امام همان خیانت کردند و این موضوع در تاریخ اسلام ثبت شده است.

وی ادامه داد: باید زندگی امام حسن(ع) مورد تحقیق و کنکاش نخبگان، کارشناسان، اساتید دانشگاه و جوانان و دانشجویان قرار گیرد.

بر اساس گزارش خبرنگار مهر، در شهرستان‌های ورامین، پیشوا، قرچک، شهرری، پاکدشت، دماوند، فیروزکوه، رباط‌کریم، اسلامشهر، شمیرانات، پردیس، شهریار، شهر قدس، ملارد و سایر مناطق استان تهران نیز مراسم‌های ویژه ای همزمان با سالروز شهادت امام حسن مجتبی(ع)برگزار شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.