آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

قرچک از شهرهای مذهبی با اعتقادات بسیار قوی استان تهران است/ ثبت ۲۵۰ هیئت مذهبی در سامانه طوبی

به گزارش راگانیوز ، بهمن خطیبی ظهر امروز به همراه تعدادی روسای ادارات و مسؤولان شهرستان در بین عزاداران شهرستان قرچک حضور پیدا کرده و به عزاداری سرور و سالار شهیدان حضرت امام حسین (ع) پرداختند.

وی اظهار داشت: وقتی در مراسم‌های شهادت امام حسین (ع) شرکت می‌کنید با خلوص نیت در مراسم حاضر شوید تا بتوانید از این روزهای عزیز استفاده و بهره‌ی لازم و کافی را ببرید.

خطیبی گفت: این بازدیدها و حضور در هیئت‌های مذهبی در سطح شهرستان ادامه‌دار خواهد بود تا هم از نزدیک با محیط اجتماعی شهرستان آشنا شویم و همچنین از نزدیک با مردم در خصوص مشکلات موجود آشنا خواهیم شد.

سرپرست فرمانداری قرچک افزود: شهر قرچک طبق آمار رسمی و ثبت‌شده در سامانه طوبی ۲۵۰ هیئت مذهبی دارد که در این‌ بین بیش از ۸۰ مسجد و حسینیه نیز در ایام ماه محرم فعال هستند که با این آمار از شهرهای مذهبی با اعتقادات بسیار قوی استان تهران محسوب می‌شود.

وی افزود: افتخاری است  در شهرستانی که پرچم‌دار بیشترین هیئت مذهبی در استان تهران است و همه مردم خادم و عزادار امام حسین (ع) و اهل‌بیت (ع) هستند خدمت می‌کنم، بنده نیز در کنار این مردم به عزاداری خواهم پرداخت و حضور پررنگ‌تری را در شهرستان از مجموعه فرمانداری خواهید دید.

خطیبی بیان داشت: عزاداری کردن برای حضرت سیدالشهدا (ع) وزنده نگه‌داشتن واقعه کربلا و برگزاری مراسم‌های عزاداری از ۱۴۰۰ سال پیش شروع‌شده و تا امروز ادامه دارد و روزبه‌روز هم پررنگ‌تر می‌شود.

سرپرست فرمانداری قرچک تصریح کرد: اعتقاد مردم به حضرت امام حسین (ع) و حضرت ابوالفضل العباس (ع) ستودنی است. در این ایام اقلیت‌های دینی هم در کشور ما هم عزاداری می‌کنند که برگرفته از تأثیر قیام عاشورا است.

وی خاطرنشان کرد: علت تأثیرگذاری قیام امام حسین (ع) برپایی تکیه‌ها و هیئت‌های مذهبی در مساجد و منازل است که جوانان و نوجوانان اقدام به برپایی تکیه‌ها کردند.

خطیبی در پایان گفت: در مراسم عزاداری سرور و سالار شهیدان دشت نینوا همه مردم با قومیت‌های مختلف با اتحاد و همدلی کنار هم حضور پیدا می‌کنند و به عزاداری می‌پردازند.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.