آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

قیام ۱۵ خرداد ورامین یک افتخار ملی و دینی است

گردهمایی امامان جماعت و مدیران کانون‌های جنوب شرق استان تهران شامگاه گذشته، نهم خرداد با حضور حجت الاسلام والمسلمین دکتر حبیب رضا ارزانی دبیر ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور، حجت الاسلام والمسلمین سید محسن محمودی رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران، سید حسین نقوی حسینی نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی و همچنین جمعی از امامان جماعت و مدیران کانون‌های جنوب شرق استان تهران در کانون مسجد امام حسن مجتبی(ع) شهرستان ورامین برگزار شد.

 

حجت الاسلام والمسلمین سید محسن محمودی رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران با سخنرانی در این گردهمایی گفت: هر کجا که نام شهرستان ورامین می‌آید یاد و خاطره قیام  15 خرداد سال 42 مردم این شهرستان نمایان می شود. مردم ورامین مردمی هستند که 55 سال پیش و زمانی که کشور در خفقان بود در شرایطی سخت و با پای پیاده به سمت تهران حرکت کردند و چیزی حدود 27 کیلومتر را در بین تهدید و گلوله طی کرد کردند تا برای انقلاب قیام کنند.

وی با بیان اینکه کتب زیادی در خصوص قیام 15 خرداد مردم ورامین وجود دارد اما نیاز است در این زمینه بیشتر فعالیت شود تصریح کرد: از کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در خواست دارم تا در این زمینه بیشتر فعالیت نمایند زیرا 15 خرداد یک سرمایه دینی، انقلابی، ملی و جهانی است. اگر امروز مردم بحرین کفن پوش می شوند و با آغوش باز به استقبال گلوله می روند ریشه در کفن پوشی عاشورا و کفن پوشی 15 خرداد مردم ورامین است.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران ادامه داد: در تاریخ انقلاب و قبل از انقلاب رخدادی این چنینی وجود ندارد که مردم به این شکل با کفن و انجام غسل شهادت برای دفاع از دین آمده باشند و زمانی که از سوی رژیم شاه تهدید می شوند و به آنها گفته می شود که برگردند، آنها یک صدا می گویند ما نیامده ایم که برگردیم. آنها آن زمان ثابت کردند که اهل کوفه نیستند، که علی تنها بماند.

حجت الاسلام والمسلمین محمودی بیان داشت: اکنون در شهرستان ورامین تعداد 55 کانون وجود دارد که مجموعه آن با شهرستان‌های پیشوا، پاکدشت و قرچک و در کل مجموعه دشت ورامین قدیم که شامل جنوب شرق تهران می‌شود تعداد 180 کانون را داریم. لذا از کانون‌های مساجد استدعا دارم که شهرستان ورامین را در ردیف مناطق محروم خود ببیند زیرا ورامین به واقع از مناطق محروم است ورامین شهری است رژیم شاه بخاطر قیام پانزدهم خرداد 15 سال به آن ظلم کرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: مردم ورامین کل مناطق این شهرستان را دیار 15 خرداد می‌دانند. فرهنگ این مردم بهم پیوسته است و هر کس بخواهد 15 خرداد و ورامین را تفسیم کند بداند این شهرستان تقسیم بردار نخواهد بود زیرا 15 خرداد ورامین یک افتخار ملی و دینی است و مرز و جغرافیا نمی شناسد و ما نیز تمام این مناطق را 15 خرداد می دانیم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.