آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

لزوم استفاده از ظرفیت های بخش خصوصی برای سامان دادن معتادان

به گزارش راگانیوز به نقل از روابط عمومی فرمانداری ری ” محمد رضا آذرنيا ” دبیر شورای هماهنگي مبارزه با مواد مخدر استان تهران در کمسیون مبارزه با مواد مخدر که با حضور معاون سیاسی – امنیتی استاندار تهران ، معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان ری ، معاون سیاسی انتظامی فرماندار، بخشداران و مسوولین ادارات در تالار خدمت فرمانداری برگزار شد اظهار داشت: شهرداری ها از جمله ظرفیت های بسیار تاثیر گذار در امر ساماندهی معتادان جامعه می باشند که می توانند کمک شایانی ارائه دهند.

وی در ادامه افزود: در حال حاضر 16 هزار معتاد متجاهر در سطح استان تهران وجود دارد که بسیاری ازآنها فاقد محل سکونت می باشند و بحث جمع آوری آنها مال امروز و دیروز نیست بلکه تصویری مال امروز و دیروز و به عبارتی فردا خواهد بود.

آذر نیا گفت: بحث درمان این معتادان در دستور کار است و هم اکنون نیز بیش از ۱۸00 نفر از آنها در مراکز مخصوص تحت درمان هستند.

آذر نیا تصریح نمود: امسال به همت وزیر کشور و استاندار تهران برای نگهداری و درمان معتادان ۳۰۰۰ ظرفیت ایجاد شده .

دبیر شورای هماهنگي مبارزه با مواد مخدر با بیان اینکه در کشور ما بیش از 3 درصد از افراد جامعه معتاد هستند و علیرغم تلاش های فراوان دشمنان نظام 97درصد جامعه سالم هستند، اظهار داشت: موضوع مواد مخدر یکی از مهمترین دغدغه های مردم است و مسوولین باید در برخورد با آن از نقطه انعطاف و تمرکز بالا برخوردار باشند.

وی اذعان داشت: اگر همه توانمان را بکار نگیریم و چنانچه دستگاه ها مرتبط از خودشان انعطاف نشان ندهند دیر یا زود دامن فرزندان خودمان را خواهد گرفت.

آذر نیا در ادامه بیان داشت: باید از این باور عمومی مردم که راه برگشت برای معتادین وجود ندارد عدول کرده و به دنبال جنبه های مثبت باشیم تا بتوانیم نسبت به درمان معتادان جامعه قدم های مثبت و مطلوب برداشت.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.