آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

لزوم ایستادگی جوانان جهان اسلام مقابل گروه‌های تروریستی و رژیم صهونیستی

به گزارش راگانیوز، حجت‌الاسلام والمسلمین سید علی شاهچراغی در خطبه‌های نماز عبادی ـ سیاسی جه شهرری که با حضور پرشور مردم خداجو، خانواده معظم شهدا و آحاد مختلف جامعه در مصلی بزرگ آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی (ع) برگزار شد، پس از توصیه خود و نمازگزاران به تقوای الهی با اشاره به فرا رسیدن ماه رجب المرجب و تبریک اعیاد این ماه مبارک اظهار داشت: ماه رجب ماه بزرگی است و اعمال معنوی و با ارزشی در این ماه مورد تاکید قرار گرفته است که فرصتی مناسب برای نزدیکی به خداوند متعال را فراهم می‌کند.

وی آیین معنوی اعتکاف را فرصتی مناسب برای پالایش روحی و افزایش معنویت در جامعه دانست و گفت: آیین معنوی و روحانی اعتکاف فرصتی مناسب برای نزدیکی آحاد جامعه به خداوند متعال، ارتقاء معنویت و بیمه کردن جامعه در برابر توطئه‌ها و نقشه‌های شوم دشمن به‌ویژه در حوزه فرهنگی است.

امام جمعه شهرری با اشاره به حضور پرشور جوانان در آیین اعتکاف افزود: آحاد مختلف جامعه به‌ویژه جوانان با حضور در این آیین معنوی فرصت مناسبی را برای خلوت کردن با خداوند متعال پیدا می‌کنند.

وی با تاکید بر اقامه نماز اول وقت عنوان کرد: نماز اول وقت فضایل و برکات فراوانی دارد که مومنین می‌توانند آن را به‌وضوح در زندگی خود لمس کنند.

حجت‌الاسلام شاهچراغی در ادامه به تشریح ویژگی‌های صالحین پرداخت و تاکید کرد: صالحان علی‌رغم ایمان راسخ به باری‌تعالی و روز قیامت به امر به معروف و نهی از منکر پرداخته و در کار خیر پیشگام هستند.

سازمان کنفرانس اسلامی اگر به‌دنبال منافع جهان اسلام بود باید داعش و حامیانش را محکوم می‌کرد

امام جمعه شهرری در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد شدید نسبت به موضع‌گیری سازمان کنفرانس اسلامی نسبت به حزب‌الله و جوانان برومند جهان اسلام گفت: عاقلان و اندیشمندان جهان اسلام می‌دانند که اگر سازمان کنفرانس اسلامی به فکر منافع مسلمین و جهان اسلام بود باید گروه تروریستی داعش و کشورهای حامی آن را محکوم می‌کرد.

وی در ارتباط با رشادت‌ها و ایستادگی حزب‌الله لبنان در برابر زیاده‌خواهی‌های استکبار و حمایت از مردم مظلوم لبنان بیان داشت: حزب‌الله لبنان با تمام توان در برابر تجاوز رژیم صهیونیستی و زیاده‌خواهی‌های استکبار ایستاده است و با مقاومت در برابر تروریست‌ها و مستکبران جهان از حقوق حقه مردم مظلوم لبنان پاسداری می‌کند.

حجت‌الاسلام شاهچراغی همچنین به ایستادگی و مقاومت جوانان غیور و مبارز جهان اسلام در برابر وحش‌گری و تجاوزهای گروه تروریستی داعش اشاره کرد و افزود: امروز جوانان برومند کشورهای اسلامی از جمله ایران و … در برابر توطئه‌های شوم و تجاوز گروه تروریستی داعش و حامیان آن ایستاده و از مردم مظلوم بی‌گناه دفاع می‌کنند.

وی در ادامه به حمایت‌های مستکبران جهان همچون آمریکا و هم‌پیمانانش از گروه تروریستی داعش عنوان کرد: سبقه و تاریخ کوتاه آمریکا تجاوزها، وحشی‌گری و زیاده‌طلبی‌های این کشور نسبت به کشورهای مختلف جهان به‌ویژه ایران را در خود جای داده است.

امام جمعه شهرری با اشاره به زیاده‌خواهی‌های آمریکا در طول تاریخ کوتاه پیدایش این کشور گفت: آمریکای جنایتکار تاکنون به حدود 20 کشور دنیا تجاوز کرده است.

حجت‌الاسلام شاهچراغی با اشاره به سبقه کهن، تاریخ درخشان ایران و دوستی این کشور با مردم مظلوم و بی‌دفاع جهان تصریح کرد: تاریخ با توجه به تمدن طولانی و کهن ایران تاکنون شاهد هیچ بدخواهی و تجاوزی از سوی این کشور نسبت به سایر ملل و کشورهای دنیا نبوده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.