آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

لزوم تعامل ارشاد با موزه و کتابخانه آستان حضرت عبدالعظیم (ع)

به گزارش راگانیوز به نقل از فارس، مهدی ابوالحسنی بعدازظهر امروز در بازدید از موزه و کتابخانه مرکزی آستان حضرت عبدالعظیم الحسنی (ع)، نقش این نهاد فرهنگی در ارتقای فرهنگ مطالعه و آشنایی جوانان با پیشینه فرهنگی و دینی مردم ایران را مهم ارزیابی کرد.

به گفته وی، استقبال مردم از این مجموعه بزرگ، نشان از غنای منابع و فعالیت‌های مستمر و ثمر بخش آن دارد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد و اسلامی شهرستان ری آمادگی این اداره را در گسترش همکاری‌های فی مابین اعلام کرد و افزود: هم‌افزایی پتانسیل نهادهای فرهنگی باعث نهادینه شدن فرهنگ و هنر و تأثیرگذاری مطلوب در جامعه می‌شود.

* امکانات بی‌نظیر کتابخانه حضرت عبدالعظیم (ع) در مناطق جنوبی تهران

در این دیدار سعید محمدی، مدیر کل اسناد، موزه و کتابخانه آستان حضرت عبدالعظیم الحسنی (ع)، اظهار داشت: این کتابخانه با امکاناتی مناسب در صحن آستان حضرت عبدالعظیم(ع)، به ارائه خدمات فرهنگی به ساکنان مناطق جنوب تهران می‌پردازد و قرار گرفتن در این مکان مقدس برکت بسیاری برای این مرکز به‌دنبال داشته است.

وی امکانات کتابخانه آستان در کل مناطق جنوبی تهران را بی‌نظیر دانست و گفت: دایره مخاطبان و مراجعان این کتابخانه تنها به ساکنان جنوب تهران محدود نمی‌شود، به‌ طوری که مراجعه کنندگان بسیاری از مناطق مختلف تهران و حتی استان‌های دیگر کشور برای استفاده از برخی منابع و گنجینه‌های خاص این کتابخانه به این مکان مراجعه می‌کنند.

مدیر کل اسناد، موزه و کتابخانه آستان حضرت عبدالعظیم الحسنی (ع) درباره مخاطبان و اعضای این کتابخانه، بیان داشت: تمام کتابخانه‌ها به دلیل اینکه تلاش‌، زمان و هزینه بسیاری را برای جمع‌آوری و فهرست‌نویسی کتاب‌ها و منابع کتابخانه‌ای صرف می‌کنند، ترجیح می‌دهند به جای اینکه کتابخانه تنها به عنوان یک قرائت‌خانه مورد استفاده قرار بگیرد، امکانات و منابع آن مورد استفاده محققان و پژوهشگران قرار گیرد، بنابراین از تمام محققان، پژوهشگران و دانشجویان دعوت می‌شود که از منابع غنی این کتابخانه استفاده کنند.

بر اساس این گزارش، کتابخانه آستان حضرت عبدالعظیم الحسنی (ع) در سال 1323 شمسی ایجاد شد و با توجه به قدمت و سابقه دیرینه و اهداء کتاب توسط علما، اساتید دانشگاه، فرهنگیان، دانشجویان و سایر فرهیختگان، مجموعه عظیمی از کتب و منابع مرجع در تمام زمینه‌های دانش بشری جمع‌آوری کرده است.

مکتوبات کتابخانه آستان حضرت عبدالعظیم الحسنی (ع) در حال حاضر بیش از 120 هزار جلد شامل کتب خطی (عربی، فارسی، ترکی)، کتب چاپ سنگی و سربی (عربی، فارسی، ترکی)، کتب چاپی جدید (فارسی، عربی)، کتب لاتین و نشریات ادوار مختلف می‌شود.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.