آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

لزوم توجه بیشتر به بهداشت دهان و دندان در ایام نوروز

دکتر عبدالله عیوضی کارشناس مسئول واحد بهداشت دهان و دندان شبکه شهرری بر لزوم توجه بیشتر به بهداشت دهان و دندان در ایام نوروز تأکید کرد.norosare

وی با اشاره به نوع مواد مصرفی در ایام عید که بیشتر شامل مواد قندی و شیرینی‌ها است گفت: استفاده بیش‌ازاندازه شیرینی و شکلات در همه به‌خصوص کودکان می‌تواند سلامت دندان‌ها را تهدید کند به همین دلیل باید به بهداشت دهان و دندان در این ایام توجه بیشتری داشت.

دکتر عیوضی مراقبت از تغذیه کودکان را بسیار مهم برشمرد و ادامه داد: وظیفه والدین است که نظارت مستقیم بر تغذیه کودک داشته باشند و نوع تنقلاتی را که او استفاده می‌کنند کنترل کنند.

کارشناس مسئول شبکه بهداشت شهرستان ری افزود: دیدوبازدید، سفر و خستگی از عواملی است که می‌تواند سبب سستی و تنبلی بچه‌ها در مسواک زدن و استفاده از نخ دندان شود که مدیریت این مسئله هم بر عهده پدر و مادر است.

دکتر عیوضی به همه والدین توصیه کرد در مسواک زدن فرزندان خود به‌خصوص کودکان زیر شش سال را یاری کنند. وی در این رابطه گفت: کودکان در سنین پایین قادر نیستند درست مسواک بزنند و بهتر است در سنین پایین پدر و مادر برای فرزند مسواک بزنند تا دندان‌های او دچار مشکل نشود.

وی در پایان افزود: به همه والدین توصیه می‌کنم در این ایام از بهداشت دهان و دندان به‌خصوص در فرزندان خود غافل نشوند و در هر شرایطی مسواک زدن، استفاده از نخ دندان و تغذیه سالم را فراموش نکنند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.