آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

محیط زیست، مهمترین موضوع شهرری است

به گزارش راگانیوز ؛ فاطمه فکوریان، بخشدار مرکزی ری در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت هفته دولت برگزار شد، اظهار داشت: مرکز همودیالیز و پاتولوژی با هزینه ای بالغ بر ۱۵میلیارد تومان در هفته دولت افتتاح شد که اتفاق خوبی در خاورشهر است و پایگاه اورژانس غنی آباد در کمربندی دوم تهران نیز با همکاری دهیاری های مجاور در طول این هفته افتتاح می شود.

وی بیان کرد: در یک سال گذشته بیش از یکصد پروژه محدود داشتیم که به محض تکمیل شدن مورد استفاده قرار گرفته است. ساختمان دهیاری اسلام آباد سیمان تهران پروژه خوبی بود که در دهه کرامت افتتاح شد. تعدادی از پروژه های عمرانی را در دهه فجر افتتاح می کنیم. دهیاری روستای کمیته تا ۱۰ روز دیگر به بهره‌برداری خواهد رسید.

 

* بخش مرکزی ری روبه پیشرفت است

بخشدار مرکزی شهرستان ری با بیان این‌که بخش مرکزی رو به پیشرفت است، گفت: غیر از ساختمان دهیاری صالح آباد که متوقف شده است و پیگیر انجام ادامه فعالیت آن هستیم، هیچ پروژه رها شده ای در بخش مرکزی وجود ندارد و همه پروژه هایی که کلنگ زنی شده اند در حال ساخت و تکمیل شدن هستند.

فکوریان گفت: برخی از منازل روستایی از ایمنی لازم برخوردار نیستند و به لحاظ بافت فرسوده ناایمن هستند که این روستاها حتی اگر در روی گسل نیز نباشند از نقاط حادثه خیز محسوب می شوند.

وی ادامه داد: نوسازی بافت های فرسوده در روستاها همکاری دوسویه می طلبد دهیاری ها با جدیت این کار را پیگیری می کنند مردم نیز باید دراین خصوص با دهیاری همکاری کنند و در همین راستا در امین آباد تملک های خوبی داشتیم که باید سرعت این کار بیشتر شود.

 

* تاکید بر اهمیت مدیریت بحران

بخشدار مرکزی ری با تاکید بر اهمیت مدیریت بحران گفت: در روستاها شرایط مدیریت بحران را ایجاد می کنیم تا فضایی برای مواقع حوادث داشته باشیم برای این منظور از سوله های ورزشی و کانکس های موقت استفاده می شود.

فکوریان درخصوص دکل های فشار قوی برق در روستای صالح آباد شرقی گفت: این موضوع پروژه ملی است و وزارت نیرو و شهرداری تهران باید ورود کنند فرماندار ری نیز قول داده است تا برای حل این موضوع که دغدغه همه ما شده است، از اعتبارات ارزش افزوده استفاده کند و انتظار می رود به‌زودی این مشکل با سیر مراحل حل شود.

وی در ادامه به وضعیت راههای روستایی اشاره کرد و تصریح کرد: مهمترین اولیت ما در بحث راههای بخش مرکزی، کمربندی دوم تهران واقع در سراه غنی آباد است که متولی این کار با اداره راه نیست و بودجه ملی کلان می خواهد که قرار شده است این پروژه را که مدتی است رها شده است فازبندی کنیم و درخصوص ساخت روگذر و زیرگذر آن تصمیم بگیریم.

بخشدار مرکزی ری با بیان اینکه باید اصلاح شبکه آب شرب روستایی داشته باشیم تا مردم آب بهداشتی مصرف کنند، افزود: تنها روستایی که اداره آبفا بر روی آب شرب آن مدیریت نداشته روستای هفت دستگاه نسوز است که جدیداً با دستور فرماندار ۷۰۰ میلیون تومان از اعتبارات ارزش افزوده برای حفاری و مقدمات آن تخصیص داده شده و شهرداری نیز در این رابطه مشارکت می‌کند.

فکوریان محیط زیست را مهمترین موضوع شهرستان ری دانست و بیان کرد: چارچوب قانونی محیط زیست زیاد است و ضابط قضائیه با قدرت زیادی که دارد می تواند به سرعت کار پلمپ و پیگیری را انجام دهد اما اگر این کار انجام نمی شود شاید به این دلیل است که ابزارهای خوبی در اختیار ندارد لذا ما در فرمانداری و بخشداری به عنوان متولیان حاکمیتی شهرستان باید تیمی تشکیل بدهیم و محیط زیست را تقویت کنیم اگر ما در کنار محیط زیست باشیم می تواند به راحتی با صنوف متخلف برخورد کند و اصحاب رسانه نیز می تواند در این موضوع کمک کند.

آفتاب ری

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.