آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

مدعیان سازمان های حقوق بشری دروغگوترین افراد دنیا هستند

 حجت الاسلام محسن قرائتی روز سه شنبه در مراسم افتتاحیه بیست و چهارمین دوره مسابقات هفتگی درسهایی از قرآن با اشاره به فاجعه اخیر منا با بیان اینکه طبق فرموده قرآن تولیت مسجد الحرام با افراد باتقوا و مومن است افزود: امروز شاهدیم که هیچ کس در دنیا جز اسراییل از آل سعود راضی نیست.
وی با بیان اینکه مکه ملک شخصی هیچ کس نیست افزود: همگان در استفاده از این مکان مقدس در نزد خدا مساوی هستند و حتی عبور خصوصی کاروان های اشراف و افراد خاص از مکه بنا به فرموده قرآن ممنوع است.
قرائتی گفت: مکانی که به فرموده خدا امن ترین مکان دنیا است و باید باشد امروز با سومدیریت و بی تدبیری آل سعود به قتلگاه حاجیان تبدیل شد و آل سعود بداند که با نزدیک شدن محرم داغ کشته شدن حاجیان در منا به فراموشی سپرده نمی شود.
وی گفت: امروز به برکت جمهوری اسلامی شاهد حکومتی دموکراتیک و مردمی هستیم در حالیکه مردم عربستان تاکنون در عمر خود پای صندوق های رای نرفته اند.
قرائتی با بیان اینکه هیچگاه نباید به مکاتب شرق و غرب دلخوش بود افزود: اسلام خود دیدگاه سیاسی مستقل دارد و وجود 500 آیه سیاسی در قرآن نشان دهنده انحراف تفکر سکولاری است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه به فرموده قرآن ولایت از آن خدا، رسول و اولی الامر است افزود: ولایت از طرف خداوند به کسانی واگذار شده است که لیاقت آن را دارند و آنان کسانی هستند که نماز خوانده و در هنگام نماز، زکات نیز می دهند.
قرائتی با تاکید بر کمک به فقرا در هر حالی گفت: رسیدگی به فقرا و زکات همواره در اسلام و قرآن مورد تاکید قرار گرفته است و آیه ولایت نشان می دهد که در کار خیر باید عجله کرد و حتی نماز مانعی برای کمک به فقرا نیست.
وی ادامه داد: افراد جامعه در انجام کار خیر و کمک به مستمندان نباید منتظر دیگران باشند ضمن اینکه یکی از پیام های آیه ولایت این است که رهبر جامعه نیز در دستگیری از فقرا نباید از دیگران جدا باشد.
قرائتی بر رسالت آموزش و پرورش برای تربیت انسان های مفید در جامعه تاکید کرد افزود: آموزش و پرورش باید به دنبال آموزش علوم مفید باشد و دانشجویان باید علاوه بر تحصیل یک تخصص نیز فراگیرند چرا که فرصت مشاغل دولتی محدود است.
مراسم آغاز به کار بیست و چهارمین دوره مسابقات هفتگی درسهایی از قرآن و اختتامیه بیست و سومین دوره این مسابقات در تالار شیخ صدوق آستان حضرت عبدالعظیم(ع) برگزار شد.
در این مراسم که روز سه شنبه برگزار شد مربیان نمونه قرآن و نماز مدارس، دانش آموزان برگزیده مناطق 22 گانه تهران، حجت الاسلام قرائتی رییس ستاد اقامه نماز و جمعی از مسوولان آموزش و پرورش و شهرداری تهران حضور داشتند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.