آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

بیست و چهارمین دوره مسابقات هفتگی درسهایی از قرآن در شهرری آغاز شد

به گزارش ایرنا در این مراسم که روز سه شنبه برگزار شد مربیان نمونه قرآن و نماز مدارس، دانش آموزان برگزیده مناطق 22 گانه تهران، حجت الاسلام قرائتی رییس ستاد اقامه نماز و جمعی از مسوولان آموزش و پرورش و شهرداری تهران حضور داشتند.
رییس موسسه ترویج فرهنگ قرآنی در این مراسم گفت: موسسه ترویج فرهنگ قرآنی ده فعالیت را در جهت ترویج قرآن و معارف آن انجام می دهد که طرح تربیت طلاب مفسر در دوره های 5 ساله برای بیان روان و شیوای قرآن در میان آحاد مردم و طرح تربیتی و قرآنی چهره به چهره از جمله آن است.
حجت الاسلام محمد موحدی نژاد با بیان اینکه مسابقات قرآنی در مدارس از ابتدای مقطع راهنمایی آغاز می شود افزود: 74 درصد مدارس کشور زیر پوشش مسابقات قرآنی قرار گرفته اند.
وی ادامه داد: 52 درصد دانش آموزان دو مقطع متوسطه اول و دوم مدارس تهران در مسابقات قرآنی شرکت کرده اند.
موحدی نژاد با تاکید بر ارزش والای قرآن در انتقال مفاهیم انسانی واسلامی به دانش آموزان گفت: بودجه این مسابقات از طریق خیرین و منابع فرهنگی ادارات و موسسات دولتی تامین می شود.
همچنین معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران در این مراسم با تجلیل از تلاش های قرآنی حجت الاسلام قرائتی گفت: حجت الاسلام قرائتی با تغییر دادن نگرش ها در جهت انسان سازی حرکت کرد.
حجت الاسلام میثم امرودی با بیان اینکه امروز بزرگترین خطر تهدید فرهنگ کشور است افزود: دشمنان با حمله به نظام خانواده، آموزش و پرورش و نخبگان جامعه تلاش دارد تا قداست و ارزش آنان را زیر سوال ببرد.
رییس ستاد اقامه نماز کشور نیز در این مراسم با اشاره به فاجعه منا گفت: کعبه ملک هیچ کس نیست و محل امنی است که همه انسان ها باید در آن احساس امنیت و آرامش کنند.
حجت الاسلام محسن قرائتی گفت: تولیت مسجد الحرام به فرموده قرآن با افراد مومن و با تقواست اما امروز شاهدیم که این تولیت در دست کسانی افتاده که هیچ کس جز اسراییل از آنان راضی نیست.
وی با اشاره به ولایت خدا، رسول و اولی الامر بر انسان ها در قرآن کریم افزود: ولایت از طرف خداوند به کسانی واگذار شده است که لیاقت آن را دارند و آنان کسانی هستند که نماز خوانده و در هنگام نماز، زکات نیز می دهند.
قرائتی گفت: رسیدگی به فقرا و زکات همواره در اسلام و قرآن مورد تاکید قرار گرفته است و آیه ولایت نشان می دهد که در کار خیر باید عجله کرد و منتظر دیگران نماند ضمن اینکه رهبر جامعه نیز در دستگیری از فقرا نباید از دیگران جدا باشد.
در این مراسم از دانش آموزان برگزیده مسابقات قرآنی در مناطق 22 گانه تهران قدردانی شد

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.