آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

مدیر شبکه بهداشت شهرری از افزایش جلسات آموزشی با موضوع مراقبت از نوزاد برای خانواده‌ها خبر داد

به گزارش راگانیوز ، دکتر فاطمه تاجیک مدیر شبکه بهداشت شهرستان ری توسعه فعالیت‌های آموزشی و افزایش آگاهی مادران را یک عامل مهم در سلامت کودکان دانست.
savitere0012

وی با اشاره به افزایش جلسات آموزشی گفت: همه کارکنان مراکز و پایگاه‌های بهداشتی موظف‌اند جلسات آموزشی را پیش از تولد نوزاد برای مادران باردار برگزار کنند تا هنگام تولد کودک، خانواده کاملاً با اصول مراقبتی آشنا باشند.

تاجیک افزود: جلسات آموزشی از هفته شانزدهم بارداری آغازشده و تا هفته سی و هفتم ادامه دارد و در این مدت مباحثی چون ضرورت تغذیه با شیر مادر، نقش آغوز در سلامتی، شیوه‌های صحیح در آغوش گرفتن نوزاد، اهمیت تماس کودک با مادر و تغذیه صحیح تدریس می‌شود.

وی با تاکید بر اهمیت پیشگیری از بروز حوادث و سوانح برای کودکان افزود : حوادث برای بچه‌ها بسیار خطرناک است و گاهی می‌تواند با ایجاد معلولیت همه زندگی فرد را دگرگون کند. مسائلی مانند سوختگی، سقوط از ارتفاع، مسمومیت با مواد شیمیایی مانند وایتکس، برق‌گرفتگی و تصادفات مهم‌ترین خطراتی است که کودکان را تهدید می‌کند ولی می‌توان با آموزش به خانواده از میزان بروز این حوادث کاست.

دکتر تاجیک آگاه کردن خانواده در مورد روش‌های پیشگیری از حوادث، لزوم رعایت نکات ایمنی، بهسازی منزل و محل زندگی بچه‌ها به‌منظور کاهش خطرات را بسیار مهم برشمرد و گفت: در جلسات آموزشی سعی شده است این مسائل مطرح شود تا خانواده‌ها بدانند باکمی دقت و توجه می‌توان از وقوع حوادث خطرناک پیشگیری کرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.