آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

مدیر شبکه بهداشت شهرستان ری/ اجرای برنامه میان‌سالان گام مهمی در راستای توسعه سلامت عمومی جامعه است

 tajik.sa.re
 به گزارش راگانیوز ، از مهرماه اجرای برنامه میان‌سالان در سیستم بهداشتی آغازشده است. هم‌اکنون این برنامه در تمام مراکز، پایگاه‌های بهداشتی و خانه‌های بهداشت شهرستان ری در حال اجراست.
دکتر فاطمه تاجیک مدیر شبکه بهداشت شهرستان ری از مزایای برنامه سخن می‌گوید.
تاجیک با اشاره به گروه هدف این برنامه گفت: این برنامه برای گروه سنی سی تا پنجاه‌ونه سال اجرای می‌شود. بسیاری از بیماری‌ها در این سنین آغاز می‌شود. در این برنامه تلاش شده است تا با انجام معاینات و آزمایش‌های لازم، شناسایی بیماری‌ها در مراحل اولیه انجام شود.
مدیر شبکه در مورد خدمات ارائه‌شده در این برنامه گفت: معاینات پزشکی، بررسی افراد ازنظر سلامت باروری، معاینات قلب و ریه، انجام آزمایش غربالگری، تن‌سنجی و اندازه‌گیری قد و وزن، بررسی ازنظر رعایت سبک صحیح زندگی، نحوه تغذیه، استعمال دخانیات و بررسی روان‌پزشکی ازجمله اقداماتی است که برای گروه هدف انجام می‌شود.
تاجیک افزود: کلاس‌های آموزشی برای کارشناسان واحدهای محیطی برگزارشده و هم‌اکنون افراد آموزش‌دیده آماده خدمت‌رسانی به مردم هستند.
دکتر تاجیک در پایان گفت: با توجه به‌رایگان بودن خدمات این برنامه امیدواریم خانواده‌ها همکاری لازم را داشته باشند و جهت تکمیل پرونده و انجام معاینات به نزدیک‌ترین واحد بهداشتی محل سکونت مراجعه کنند.
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.