آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

مدیر شبکه بهداشت شهرستان ری از توسعه خدمات دندانپزشکی در طرح تحول نظام سلامت خبر داد

طرح تحول نظام سلامت در مناطق کم برخوردار در دست اجراست و یکی از بخش‌های این برنامه توسعه خدمات دندانپزشکی است. دکتر فاطمه تاجیک مدیر شبکه بهداشت شهرستان ری از آغاز هماهنگی‌های اولیه جهت اجرای برنامه‌های دندانپزشکی این طرح در شهرستان ری خبر داد و گفت: با توجه به اینکه خدمات دندانپزشکی در طرح تحول نظام سلامت پیش‌بینی و دستورالعمل اجرایی آن به شبکه‌ها ابلاغ‌شده است، این شبکه برنامه‌ریزی‌های اولیه اجرای این برنامه را آغاز کرده است.

برپایی جلسات هماهنگی، پیش‌بینی تجهیزات و وسایل موردنیاز و بررسی امکانات موجود ازجمله فعالیت‌هایی است که تاکنون انجام‌شده است.

تاجیک ادامه داد: در این راستا جلسه مشترکی با همه دندان‌پزشکان شاغل در شبکه برگزار و ضمن ابلاغ دستورالعمل توضیحات کاملی در مورد شیوه‌های اجرای آن ارائه شد.

مدیر شبکه بهداشت شهرستان ری ادامه داد: از نکات مهم دستورالعمل افزایش شیفت‌های کاری واحد دندانپزشکی است به‌طوری‌که پیش‌بینی‌شده این واحد در دو نوبت صبح و عصر فعال باشد. به همین منظور این مسئله در جلسه دندان‌پزشکان مطرح‌شده و از آنان خواسته شد تا در صورت تمایل، اعلام آمادگی کنند.

وی همچنین به لزوم آموزش گروه‌های مختلف کارکنان بهداشتی اشاره کرد و گفت: در دستورالعمل پیش‌بینی‌شده که بخشی از خدمات بهداشتی توسط بهورزان یا مراقبین سلامت انجام شود به همین دلیل در نظر است برنامه‌ریزی‌های لازم برای آموزش این گروه‌ها انجام شود.

دکتر تاجیک در پایان ضمن ابراز خرسندی از اجرای این برنامه، ابراز امیدواری کرد چنین فعالیت‌هایی زمینه بهبود و ارتقاء سلامت دهان و دندان در همه گروه‌های سنی را فراهم کند.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.