آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

مدیر شبکه بهداشت شهرستان ری: اشتغال مادران مانعی برای تداوم شیردهی نیست

به گزارش راگانیوز، دکتر فاطمه تاجیک مدیر شبکه بهداشت شهرستان ری، اشتغال مادران را مانعی در تداوم شیردهی ندانست. وی در این رابطه گفت: امروزه زنان به‌عنوان نیروهای مهمی در بخش‌های مختلف جامعه فعالیت می‌کنند و این حضور نباید مانعی برای تداوم شیردهی باشد.

تاجیک

تاجیک ادامه داد: آموزش به مادران و خانواده‌ها، اطلاع‌رسانی در مورد نحوه نگهداری شیر مادر، ایجاد تسهیلات برای زنان شاغل، داشتن مرخصی زایمان کافی و استفاده از پاس ساعتی برای شیر دادن به نوزاد از راهکارهایی است که می‌تواند زنان را در این امر مهم یاری کند.

مدیر شبکه ادامه داد: آموزش به خانواده‌ها مهم‌ترین بخش را شامل می‌شود که باید از ابتدای بارداری آغازشده تا والدین متقاعد شوند که شیر مادر بهترین غذا در سال اول زندگی برای کودک است و پس‌ازآن روش‌های ادامه شیردهی آموزش داده شود.

دکتر تاجیک افزود: هرگز نباید به بهانه اشتغال مادر استفاده از بطری را برای نوزاد شروع کرد چون این کار بزرگ‌ترین آسیب برای شیردهی است. بهتر است آموزش‌های لازم در این مورد به مراقب کودک هم داده شود. نکته مهم دیگر آموزش در خصوص نحوه صحیح دوشیدن شیر و نگهداری آن است.

مدیر شبکه شهرری در پایان ابراز امیدواری کرد با افزایش آگاهی عمومی جامعه و برنامه‌ریزی دقیق بتوان مادران را در این امر مهم یاری کرده و زمینه استفاده کودکان از این موهبت الهی فراهم شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.