آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

بی‌مهری‌های برخی مسئولان به صداوسیما/یک تنه به جنگ ‌شبکه‌های تلویزیونی غربی‌ رفته‌ایم/با سیلی صورتمان‌ را سرخ نگه داشته‌ایم

خبرگزاری فارس: بی‌مهری‌های برخی مسئولان به صداوسیما/یک تنه به جنگ ‌شبکه‌های تلویزیونی غربی‌ رفته‌ایم/با سیلی صورتمان‌ را سرخ نگه داشته‌ایم

به گزارشراگانیوز ، احسان کاوه عصر پنج‌شنبه در همایش باشگاه خبرنگاران بسیج استان تهران با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب، اظهار داشت: رهبر فرزانه انقلاب آگاهی و امید را به‌عنوان دو بال برای رسانه ترسیم کردند و وظیفه اصحاب رسانه حرکت بر محور منویات معظم‌له است.

وی با بیان این‌که رسانه‌های غربی فقط در مسیر آگاهی حرکت می کنند، تصریح کرد: صرف بیان آن‌ها الزاما راهگشا نیست بلکه آگاهی بخشی بدون امید دادن به سیاه نمایی منجر می‌شود؛ همانگونه که امید دادن و وعده دادن به دور از واقعیت‌ها نیز امکان‌پذیر نیست و تبدیل به معضلات می‌شود؛ این دو در کنار هم معنا پیدا می‌کند.

کاوه با اشاره به فعالیت‌های شبکه تهران، گفت: سعی داریم با استفاده از امکانات و تکنولوژی جدید، تهدید‌ها را به فرصت تبدیل کنیم. کاوه همچنین از فعال‌سازی برنامه شهروند خبرنگار تا سه ماه آینده  در شبکه تهران خبر داد و افزود: با ابزارهایی که در گوشی‌های هوشمند قابل نصب خواهد بود، شهروندان می‌توانند خودشان برای خودشان خبر، گزارش و برنامه‌های مردمی تولید کنند تا در شبکه تهران پخش شود.

مدیر شبکه تهران با تاکید بر اینکه دوره متمرکز عمل کردن به پایان رسیده است، به بیان فاجعه منا پرداخت و اظهار داشت: به رغم مدیریت تردد زائران از طریق اتاق کنترل مجهز و پیشرفته، جمعی از حجاج به دلیل بی‌کفایتی آل‌سعود به شهادت رسیدند، این در حالی است که در حماسه اربعین جمعیتی چندین برابر زائران حج حضور داشتند که اینکه متولی خاصی مراسم را هدایت و کنترل کند، با بسیج مردمی بدون هیچگونه حادثه‌ای مراسم اربعین برگزار شد، چون مسئولیت‌ها بین مردم توزیع شده بود و همه مسئول بودند؛ اگر در کلان‌شهر تهران نیز همه خودمان را مسئول بدانیم موفق خواهیم شد در غیر این‌صورت اگر منتظر باشیم تا مسئولان بیایند و کاری انجام دهند به نتیجه نخواهیم رسید.

کاوه با اشاره به هجمه‌های عظیم شبکه‌های فارسی زبان خارج از کشور، به مقایسه شبکه‌های تلویزیونی کشور با شبکه‌های ماهواره‌ای خارج پرداخت و بیان کرد: ایران دارای 20 شبکه تلویزیونی و دو شبکه اچ دی است، در حالی که شبکه جم به تنهایی دارای 19 شبکه بوده که 9 شبکه آن اچ دی است.

وی با انتقاد از بی‌مهری‌هایی که به سیمای جمهوری اسلامی می‌شود، گفت: شاید حواسشان نیست چکار می‌کنند ما یک تنه به جنگ این همه شبکه تلویزیونی و فضاهای مجازی رفته‌ایم و در این جنگ نرم با سیلی صورت خود را سرخ نگه داشته‌ایم.

مدیر شبکه تهران سیمای جمهوری اسلامی به تاکیدات مکرر رهبر معظم انقلاب با عناوین مختلف تهاجم فرهنگی، شبیه خون فرهنگی، جنگ نرم و … اشاره کرد و خاطرنشان کرد: برای مقابله با این هجمه فرهنگی دشمن، شبکه تهران آمادگی دارد همه امکانات پخش و آنتن را اختیار شهروندان قرار دهد و برنامه‌های مطابق سلیقه مخاطب و مردمی را پخش کند.

کاوه افزود: در سال 77 قیمت یک دستگاه دوربین بیش از 150 میلیون تومان بود و تولید برنامه مشکلات و معضلات خاص خودش را داشت، اما الان با یک دوربین هندی کم و یا موبایل می توانید برنامه های خوبی را تولید و تدوین کنید. دوران دهه 70 و متمرکز تولید کردن گذشته است، منطقه جغرافیایی هم برای ما مهم نیست، مسائل فرهنگی و اسلامی هم مرز نمی‌شناسد و هر انسانی در هر گوشه دنیا می‌تواند با استفاده از ابزار و تکنولوژی‌های جدید از برنامه‌های با محتوا بهره‌مند شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.