آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

مراسم بزرگداشت فرمانده جنگهای نامنظم در بهشت زهرا (س ) برگزار می شود

مراسم بزرگداشت شهید سید مجتبی هاشمی فرمانده جنگهای نامنظم با حضور اقشار مختلف مردم صبح روز جمعه 26 اردیبهشت ماه در مهدیه شهدای بهشت زهرا(س) برگزار می شود.

به مناسبت فرا رسیدن سالگرد شهادت این فرمانده دلاور دعای پر فیض ندبه با حضور مسوولان و اقشار مختلف مردم در مهدیه شهدای بهشت زهرا (س) از ساعت 7 صبح روز جمعه برگزار خواهد شد.

این مراسم با مداحی مرتضی خلیلی و با حضور جمعی از خانواده های معظم شهدا و ایثارگران و جمعی از پیشکسوتان که در جبهه ها هشت سال دفاع مقدس در تمام عملیات ها رشادت ها از خود بجا گذاشتند.

همچنین در ادامه مراسم، خانواده ها بر سر مزار این شهید بزرگوار گرد هم می آیند و همرزمان این شهید والامقام به بیان خاطراتی از سید مجتبی خواهند پرداخت.

شهید سید مجتبی هاشمی فرمانده فدائیان اسلام در ستاد جنگ های نامنظم شهید چمران بود که در سال 1319 در محله شاهپور تهران (وحدت اسلامی فعلی) دیده به جهان گشود.

سید مجتبی فرزند سوم خانواده ای مذهبی و متوسط بود که عشق به اهل بیت(ع) و علمای اسلام در فضای آن موج می زد.

وی پس از طی دوران تحصیلات متوسطه به ارتش پیوست و به دلیل اندام ورزیده و قدرت بدنی قابل توجهی که داشت عضو نیروهای ویژه کلاه سبز شد، اما پس از مدت کوتاهی با مشاهده جو حاکم بر ارتش و آگاهی بیشتر از ماهیت رژیم طاغوت از ارتش شاهنشاهی خارج و به کار آزاد مشغول شد.

در سال 57 وقتی امام راحل به ایران بازگشت، سید مجتبی نیز به عضویت کمیته استقبال امام در آمد.

با شروع غائله کردستان، شهید هاشمی به همراه عده ای از افراد کمیته منطقه 9 در پی فرمان بسیج عمومی حضرت امام عازم غرب کشور شد و در آزادی و پاکسازی آن منطقه شرکت کرد.

هنوز چند روز از آغاز تجاوز عراق به خاک کشورمان نگذشته بود که سید مجتبی، به همراه عده ای از دوستان و همرزمانش به صورت داوطلبانه و مستقل عازم جنوب کشور و در مدرسه فداییان اسلام آبادان مستقر شدند، بدین ترتیب اولین نیروی نظامی نامنظم برای مقابله با تهاجمات رژیم بعث عراق در آبادان و خرمشهر تشکیل و به گروه فداییان اسلام معروف شد.

سید مجتبی بیست و هشتم اردیبهشت 1364 در خیابان وحدت تهران توسط عناصر تروریستی گروهک منافقین به شهادت رسید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.