آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

مراقب عوارض خطرناک مواد پاک‌کننده شیمیایی باشید

45645645645678این روزها انواع و اقسام مواد شوینده و پاک‌کننده در بازار موجود است که در روزهای پایانی سال مصرف آن‌ها بیشتر می‌شود. شاید ندانیم که استفاده بی‌رویه از این مواد می‌تواند عوارضی در پی داشته باشد. پس بهتر است به نکات ایمنی در هنگام استفاده از این مواد دقت کنیم.

مخلوط کردن مواد مختلف باهم می‌تواند بسیار خطرناک باشد. به‌خصوص ترکیب سفیدکننده‌ها و جوهر نمک به دلیل تولید بخارات شیمیایی می‌تواند تأثیر مخربی بر دستگاه تنفسی بگذارد. پس سعی کنید هر ماده را به‌تنهایی استفاده کنید.

همه مواد شوینده شیمیایی برای پوست مضر هستند. این قانون استثنا ندارد. پس در هنگام استفاده از این مواد حتماً دستکش بپوشید. کسانی که پوست حساسی دارند بهتر است زیر دستکش‌های پلاستیکی، دستکش نخی دست کنند.

هرگز برچسب معرفی روی بسته را جدا نکنید. ممکن است مواد مختلف ظرف‌های یکسانی داشته باشد و همین موضوع شمارا به‌اشتباه بیندازد.

مواد پاک‌کننده بهتر است در محلی تاریک و خنک نگهداری شوند. از قرار دادن آن‌ها در جای گرم و نزدیکی اجاق‌گاز و بخاری خودداری کنید. نکته مهم‌تر اینکه مواد باید جایی دور از دسترس کودکان باشد.

این مواد برای کودکان، سالمندان وزنان باردار خطرناک‌تر است. بهتر است در خانه‌هایی که این افراد زندگی می‌کنند کمتر از این مواد استفاده شود.

از مواد سفیدکننده و جوهر نمک برای تمییز کردن کولر و دستگاه‌های تهویه که هوا را پخش می‌کنند استفاده نکنید.

اکثر این مواد فرار هستند. پس در فضای دربسته از آن‌ها استفاده نکنید. چون پس از تبخیر وارد دستگاه تنفسی شده و خطرساز می‌شوند.

مواد شیمایی می‌تواند تشدیدکننده برخی از بیماری‌ها مانند آسم، تنگی نفس و سردردهای میگرنی باشد. بهتر است زمان حضور این افراد کمتر از این مواد استفاده شود.

در پایان یک اصل کلی را به خاطر داشته باشید. اول مراقب سلامتی خود باشید و هرگز در تمییز کردن دچار وسواس نشوید.

سعیده شریفی

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.