آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

مردم باید حوادث عاشورای حسینی را بازمان خود تطبیق دهند /مهم‌ترین درس عاشورا درس ولایت مداری است

به گزارش راگانیوز-نماینده ولی‌فقیه در سپاه ناحیه مقاومت حضرت روح‌الله (ره)باقرشهر در گفتگو با خبرنگار ما ضمن عرض تسلیت به مناسبت  فرارسیدن تاسوعا و عاشورای حسینی اظهار داشت :امام حسین علیه‌السلام همه دارایی خود را فدای اسلام کرد ایشان قیام کرد برای زنده نگه‌داشتن شعائر اسلام و بزرگ‌ترین انگیزه قیام امام حسین علیه‌السلام مسئله امربه‌معروف و نهى از مـنكر است كه این دو از مهم‌ترین اركان دین است و امـام علیه‌السلام در درجه اول مسئول اجرا این امر مهم اسلامى است.

IMG_3967

امام حسين عليه‏السلام درباره علّت قيام خود فرمود: «مگر نمي‏بينيد كه به حقّ عمل نمي‏شود و از باطل جلوگيري نمي‏شود! و من بنا و قصد دارم امربه‌معروف و نهي از منكر كنم هرچند كه با شهادت و ريختن خونم باشد.

حجت‌الاسلام سمیعی گفت :قيام امام حسين عليه‏السلام ثابت كرد كه با حركتِ خالصانه، مي‏توان تاريخ را متحوّل كرد. از همین دیدگاه ما وظیفه‌داریم به‌عنوان یک فرد مسلمان  با طاغوت‏ها مبارزه كنيم. و نبايد تصورّ كنيم كه آثار امربه‌معروف و نهي از منكر فوري است؛ زيرا گاهي آثار یک‌کلام يا قيام و حركت، بعد از سال‏ها جلوه مي‏كند.

وی گفت  :واقعه عاشورا یک الگوی تاریخی برای ما محسوب می‌گردد امروز وظیفه ما این است که موضوعات و تحولات  زمان خود را با واقعه عاشورا تطبیق دهیم تا بتوانیم حق و باطل را از هم تمیز داده و در صراط مستقیم قرار گیریم .

نماینده ولی‌فقیه در سپاه ناحیه حضرت روح‌الله (ره) با اشاره به تقارن روز عاشورا با 13 آبان سالروز تسخیر لانه جاسوسی اظهار داشت :تقارن این روز با روز عاشورا نمونه عینی استکبارستیزی است لذا همزمانی 13 آبان و عاشورا فرصت ارزشمندی برای فراگیر کردن و تعمیق فرهنگ استکبارستیزی با الهام از فرهنگ عاشورا در عصر حاضر است.

سمیعی گفت:در این ایام برنامه‌های مختلفی در ناحیه و حوزه‌های مقاومت در نظر گرفته‌شده است که در بحث بصیرتی و تبیین شاخصه‌های اسلام ناب محمدی و اسلام آمریکایی مطرح خواهد گردید.لذا از اساتید فن برای این مباحث  دعوت نموده‌ایم در کنار این برنامه‌ها  مراسم عزاداری سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله (ع) برگزار می‌شود .

ایشان هدف از برپایی این برنامه‌ها را درس گرفتن و الگوبرداری از امام حسین ویارانش دانست و عنوان کرد:امام حسین (ع)با قیام خود سرنوشت انسان‌های ستمدیده را مشخص کرد که به‌هیچ‌وجه زیر سلطه ظلم و ستم نخواهند رفت و هر نوع معامله‌ای را که از روی ذلت و ظلم باشد نمی‌پذیرند واگر می‌خواهیم برای انسان‌های آینده الگو باشیم باید راه اما حسین (ع) را ادامه دهیم.

حجت‌الاسلام سمیعی گفت: بحمدالله مردم ما نشان دادند که در دین‌داری و ولایتمداری جزء یاران اباعبدالله الحسین هستند .بسیجیان پاسداران و نظامیان ما جزء خواص بودند و همه ایرانیان در انقلابمان و دفاع مقدس و… خوب درخشیدند.
سمیعی در پایان افزود:راه اباعبدالله همان صراط مستقیم است که ما هرروز از خدا می‌خواهیم  این صراط راه سعادت بشر است  و هر مسیری غیرازاین مسیر انحراف و درنهایت ذلت و خواری در دنیا و آخرت را به همراه دارد.مهم‌ترین درسی که در عاشورا می‌گیریم درس ولایت مداری است و باید وسوسه‌ها و منافع دنیایی را کنار بگذاریم همان‌طور که به قمر بنی‌هاشم امان‌نامه‌ای دادند و آن حضرت به‌شدت با آنان برخورد کرد و این نشان از اوج معرفت ایشان بود که وقتی وارد شریعه فرات می‌شوند به یاد امام حسین (ع) و کودکان از نوشیدن آب منصرف می‌شوند و این درسی است  که ما از یاران اباعبدالله الحسین (ع) می‌گیریم فدا شدن برای اسلام همان اسلامی که حول محور ولایت می‌چرخد

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.