آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

مسئول مرگ ۲میلیون ماهی در سدفشافویه شرکت آب و فاضلاب است

گلعلی زاده، معاون فنی اداره کل محیط زیست استان تهران درخصوص مرگ 2 میلیون ماهی در سد فشافویه اظهار داشت: چند روز گذشته حدود دو میلیو ماهی در سدفشافویه به دلیل ورود فاضلاب خام شهرک واوان از بین رفتند که البته در این زمینه جلسات بسیاری داشتیم.

وی درخصوص خسارت و مقصر اصلی در این زمینه گفت: خسارت مدنظر ما نیست چرا که این سد خصوصی بوده و زیر نظر جهادسازندگی است و بحث تخلیه فاضلاب خام شهرک واوان بر عهده ماست و در این زمینه پیگیری‌های لازم را خواهیم کرد.

گلعلی زاده بیان کرد: سد فشافویه شهرری (شهید کلانتری) برای دامداری و کشاورزی استفاده شده و آلودگی فاضلاب خام شهرک مسکونی واوان به سد فشافویه صورت گرفته است.

وی افزود: غلظت فاضلاب در گذشته کمتر بود ولی مدتی قبل غلظت بالا رفت و دو میلیون ماهی را تلف کرد که البته شکایتی نکرده و تنها اخطار دادیم.

معاون فنی اداره کل محیط زیست استان تهران بیان کرد:‌ اخطاریه قبلا به شرکت آب و فاضلاب جنوب غرب داده شده بود و اکنون اداره کل محیط زیست استان تهران پیگیر و مسئول ساماندهی فاضلاب خام است.

گلعلی زاده گفت: سلامت ماهی و آب مسئولیتش با دامپزشکی بوده چرا که دامپزشکی باید نظارت خود را بر سلامت ماهی و دریاچه اعمال می‌کرد.

وی ادامه داد: ما در راستای تخلیه فاضلاب خام پیگیری‌های لازم را انجام داده و جلسات متعددی با فرمانداری اسلامشهر و آب و فاضلاب جنوب داشته‌ایم که یک شنبه نیز مجدد جلسه‌ای با حضور فرماندار ری و اسلامشهر، دانشگاه علوم پزشکی و مسئولان مربوطه برگزار می‌شود تا روند اقدامات را بررسی کنیم تا در آینده مجدد دچار چنین مشکلاتی نشویم.

گلعلی زاده بیان کرد: مقصر مشخص است چرا که در این راستا شرکت آب و فاضلاب ساماندهی فاضلاب را بر عهده داشته است.

معاون فنی اداره کل محیط زیست استان تهران اظهار داشت:‌ اتفاق اخیر باعث نشده است که هیچ ماهی آلوده‌ای وارد بازار شود؛ همچنین باید بگویم که یک هفته آینده بررسی مجدد در راستای از بین رفتن ماهی‌های سد فشافویه صورت خواهد گرفت.

وی افزود: کشت بی رویه از آب باعث خفگی ماهیان این دریاچه شده است و باید گفت که اداره کل محیط زیست پیگیر این ماجرا بوده ولی مسئولیت بر عهده دامپزشکی و شرکت آب و فاضلاب است.

گلعلی زاده گفت:‌محیط زیست روز گذشته تمام ماهی‌های مرده را دفن کرده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.