آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

مسجد پایگاه انسجام و یکپارچگی مسلمانان است

رییس مرکز رسیدگی به امورمساجد شهرستان ری گفت: مسجد پایگاه انسجام و یکپارچگی مسلمانان و نمازجماعت و تشکیل صفوف به هم فشرده نمازگزاران بیانگر اهمیت این مکان مقدس است.

حجت الاسلام والمسلمین ˈیوسف اصغریˈ روز چهارشنبه در گفت وگو با ایرنا با تاکید بر اینکه مساجد علاوه برعهده دار بودن نقش روحانی و معنوی، کانون فعالیت های اجتماعی مسلمانان نیز به شمار می رود، اظهار داشت: از ابتدای اسلام همه امور مسلمین در ابعاد مختلف، از جمله عقاید و فعالیت های فرهنگی، عبادی، سیاسی در مساجد انجام می شد و به همین دلیل مسجد از ویژگی برجسته ای برخوردار است.

وی با اشاره به نامگذاری این روز و واقعه آتش کشیدن مسجدالاقصی در سال ١٣4٨ شمسی برابر با ٢١ آگوست توسط صهیونیست ها افزود: در جهان اسلام سالروز به آتش کشیده شدن مسجد الاقصی روز جهانی مساجد نامیده شده و امسال نیز با توجه به جنایات اخیر رژیم غاصب صهیونیستی در کشتار مردم و کودکان بی پناه و تخریب بیش از 200 مسجد در غزه اجرای برنامه ها در این خصوص از اهمیت بیشتری برخورداراست.

اصغری از اولین تجمع ائمه جماعات، علما و روحانیون فردا /پنجشنبه / راس ساعت ٩ صبح در میدان فلسطین تهران خبر داد.

وی اظهارداشت: هدف از برگزاری این تجمع را حمایت از مردم غزه و محکوم کردن هتک حرمت صهیونیستی ها به تخریب مساجد در غزه نوان داشت.

رییس مرکزرسیدگی به امورمساجد شهرستان ری گفت: افتتاح مرکز نیکوکاری با همکاری کمیته امداد در مسجد ابراهیم خلیل، گردهمایی سالانه ائمه جماعات، برگزاری مراسم سوگواری شهادت امام جعفرصادق (ع) همراه با سخنرانی و مداحی در تمامی مساجد شهرستان ری از جمله برنامه های است که طی هفته تکریم مساجد از روز پنجشنبه 30 مرداد در این شهرستان برگزار می شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.