آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

معدوم شدن بیش از ۵ تن فرآورده دامی فاسد در شهرری

به گزارش راگانیوز ؛ محمد وحید تاویلی اظهار داشت: این فرآورده های غیر بهداشتی و فاسد شامل گوش قرمز، دل، جگر و آلایش دامی بود که در جریان بازدید بازرسان اداره دامپزشکی کشف و در کشتارگاه های دامی این شهرستان معدوم شد.
وی تصریح کرد: در این مدت ۲۶ اخطاریه ساختاری و بهداشتی در زمینه های به روز رسانی دستگاه ها، محل نگهداری دام، نحوه ذبح دام و تصفیه خانه برای کشتارگاه ها صادر و چهار مرکز متخلف نیز به مراجع قضایی معرفی شدند.
تاویلی با اشاره به اینکه چهار کشتارگاه دامی و ۶ کشتارگاه طیور در این شهرستان فعال است، عنوان کرد: بازرسان اداره دامپزشکی به صورت مداوم توسط مسئول فنی، بازرس و مسئول بسته بندی بر این مراکز نظارت دارند.
وی با بیان اینکه محیط کشتارگاه های به دلیل وجود دام زنده و کشتار عموما محیطی آلوده است، تصریح کرد: استخراج گوشت بهداشتی و سالم از چنین محیطی کار بسیار دشواری است که فقط در سایه نظارت های مستمر و پیگیری های بازرسان دامپزشکی ایجاد می شود.
وی یادآور شد: نظارت بر عملکرد کشتارگاه ها به صورت مداوم و لحظه به لحظه انجام می شود تا فرآورده های دامی سالم در دسترس عموم مردم قرار گیرد.
شهرستان ری با وجود چهار کشتارگاه دامی فعال و یک کشتارگاه در حال احداث و همچنین ۶ کشتارگاه طیور فعال و یک کشتارگاه غیر فعال بیشترین آمار کشتارگاه را در استان تهران دارد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.