آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

معلم از محورهای اساسی تاثیرگذار درزندگی دانش آموزان است

 مدیر آموزش وپرورش ناحیه 2 شهرری گفت: معلم یکی از محورهای اساسی تاثیرگذار درزندگی دانش آموزان است که می تواند به عنوان یک الگو واکنش های مثبت و سازنده و یا منفی ایجاد کند.

داوود عمو حیدری روز پنجشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: معلم علاوه بر تعلیم علم و دانش با رفتار و شخصیت خود در روحیه و منش دانش آموزان تاثیر می گذارد.

وی با تاکید براینکه تماس نزدیک معلم با دانش آموزان نقش مهمی در سلامت فکری و روانی آنان ایفا می کند، افزود: این تأثیر و نفوذ رفتار معلم در دانش آموز ممکن است به طور مستقیم و یا غیرمستقیم صورت پذیرد و به صورت های گوناگون مانند تقلید، الگوسازی و گاهی اوقات همانندسازی بروز کند.

مدیرآموزش وپرورش ناحیه 2 شهرری با تاکید براینکه جایگاه معلم در جامعه با هیچ جایگاهی قابل قیاس نیست، اظهار داشت: معلم درحقیقت نقش اساسی در تربیت اخلاقی، مدنی و معنوی دانش آموزان را برعهده دارد و می تواند مکمل تلاش های خانواده های دانش آموزان باشد.

وی با تاکید بر اینکه انتقال ارزش های فرهنگی و اصول اخلاقی جامعه به کودکان و جوانان موجب پایدار ماندن و حفظ آن خواهد بود، تاکید کرد: معلم تنها فرد ذیصلاح و موثری است که می تواند همه ارزش های اجتماعی و سنتی مورد احترام را به نسلی دیگر بشناساند و آن ها را مناسب اجتماع و در عین حال مترقی بار آورد.

عمو حیدری در ادامه به ویژه برنامه های هفته بزرگداشت معلم در سالروز شهادت استاد شهید مرتضی مطهری در ناحیه 2 ری اشاره داشت و افزود: همایش تجلیل از 53 معلم نمونه استانی و منطقه ای، تجلیل بیش از 50 معلم بازنشسته و فرهنگیان، برگزاری مسابقات ورزشی، فرهنگی و ادبی و برپایی نمایشگاه کتاب و دستاوردهای علمی و پژوهشی معلمان از جمله برنامه های هفته معلم است.

مدیر آموزش وپرورش ناحیه 2 شهرری همچنین اجرای زنگ سپاس معلم در مدرسه دخترانه عاشورا، طراحی میز سپاس معلم جهت درج خاطرات دانش آموزان از معلمان، سرکشی از خانواده معظم شهدا و دیدار با امام جمعه شهرری، غبارروبی از مزار شهدا، تجدید میثاق با بنیانگذار جمهوری اسلامی و شرکت در نماز جمعه را از دیگر ویژه برنامه های این هفته عنوان داشت.

همه ساله هفته بزرگداشت مقام معلم از تاریخ 12 اردیبهشت سالروز شهادت استاد مرتضی مطهری در کشور آغاز می شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.