آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

نشست تخصصی استادان در دانشگاه آزاد یادگار امام (ره) شهرری

به گزارش راگانیوز ؛ در ابتدای این نشست دکتر سید محمد حسینی با تاکید بر سخنان و منویات مقام معظم رهبری (مدد ظله العالی) در خصوص نقش دانشگاه و استادان در تعلیم و تربیت دانشجویان گفت: وظیفه یک استاد صرفاً آموزش نیست و باید در دانشجو تعهد و تعصب نسبت به کشور خود ایجاد نماید و لازمه این کار افزایش سطح فعالیت های فرهنگی و تدوین یک سند جامع فرهنگی در دانشگاه می باشد.

وی اظهار کرد: از جمله مطالبات مقام معظم رهبری از دانشگاهیان تقویت روحیه مطالبه گری و روشنفکری در قالب گروه های فردی و جمعی و نقد مشکلات جامعه و ارائه راهکارهایی برای حل آن در تمامی حوزه ها از علوم انسانی تا فنی و مهندسی است.
وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به گسترش تکنولوژی و اهمیت فضای مجازی در این برهه از زمان گفت: مشکلات اقتصادی اخیر و نارضایتی مردم از شرایط موجود و عدم آگاهی و مطالعه عمیق جوانان متاسفانه زمینه گرایش آنان را به سوی حکومت طاغوتی فراهم آورده است. در این زمان وظیفه دانشگاهیان و استادان انتقال دانش روز، پاسخگویی به شبهات، روشنگری، بحث، استدلال با دانشجو، نشان دادن چهره خبیث منافقان  و تشریح وضع معیشتی مردم قبل و بعد از انقلاب است. چرا که مردم در قبل از انقلاب در فقر و فلاکت بوده اند.
حسینی افزود: امروزه دشمنان با راه اندازی جنگ نرم و در اختیار داشتن حجم وسیعی از سرمایه مالی اقدام به تخریب چهره نظام جمهوری اسلامی ایران کرده اند. در ابتدای انقلاب منافقان با راه اندازی شبکه های مختلف سیاسی درصدد ایجاد تفرقه و نفاق بودند اما پس از گذشت چندی این کار آنان باعث تسمخر شد. بنابراین با ساخت سریال ها، فیلم های سینمایی، انیمیشن، بازی های کامپیوتری و تالیف کتب مختلف و القای سبک زندگی غربی بدنبال ایجاد زمینه های انزجار فرزندان ما از اسلام، دین و قرآن  هستند.
عضو هیات علمی دانشگاه تهران گفت: اگر ایران در مسائل سوریه و عراق دخالت نمی کرد داعش با اسم بوجود آوردن دولت اسلامی عراق و شام امروز در ایران حضور داشت و مشکلات اقتصادی کشور هیچ ارتباطی با کمک های جمهوری اسلامی ایران به این کشور ها ندارد و بخشی از معضلات به سبب ضعف های داخلی، فشارهای خارجی و تحریم ها است.
وی گفت: عدم پایبندی رئیس جمهور آمریکا به برجام و انحصار طلبی آمریکا حتی در اتحادیه اروپا و نیز وضع تحریم های ثانویه برای سایر کشور ها باعث بوجود آمدن مشکلات فراوان اقتصادی در تمام کشورهای دنیا شده است و این موضوع صرفاً برای ایران نیست و امیدواریم با حضور مقتدرانه ایران در خاورمیانه و تاثیر گذاری کشور عزیزمان تا حدودی معضلات را مرتفع سازیم.
در ادامه دکتر عبدالرضا فرهادیان معاون دانشجویی و فرهنگی واحد یادگار امام (ره) شهرری گفت: از جمله فعالیت های فرهنگی که برای استادان در نظر گرفته شده است برگزاری سلسله نشست های تخصصی بصیرت افزایی و دانش افزایی با حضور استادان برجسته همچون دکتر حسن غفوری فرد و دکتر محسن رضایی و برگزاری طرح ضیافت اندیشه است.
در پایان این نشست استادان و کارکنان به بحث و تبادل نظر در خصوص مسائل روز پرداختند.
صدا و سیما
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.