آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

نشست فصلی روحانیون شهرری برگزار شد/ مساجد و امامزادگان منطقه 20 غبارروبی شدند

خبرگزاری فارس: نشست فصلی روحانیون شهرری برگزار شد/ مساجد و امامزادگان منطقه 20 غبارروبی شدند

به گزارش راگانیوز ، حجت‌الاسلام و المسلمین جواد صادق‌زاده در جمع روحانیون شهرری اظهار داشت: شهرداری تهران در حوزه دین به‌گونه‌ای وارد شده است که هیچ وزارتخانه و نهادی این گونه عمل نکرده است.

رئیس مرکز فعالیت‌های دینی شهرداری تهران با اشاره به اینکه در سال 94، 42 میلیارد تومان به مساجد و حوزه‌های علمیه تهران کمک شده است، افزود: در اعتکاف ماه رجب نیز 400 مسجد در مناطق 22گانه شهر تهران حمایت شدند تا شهروندان در شرایط بهتری به انجام فریضه‌های دینی بپردازند.

رئیس فعالیت‌های دینی شهرداری تهران نمایشگاه شهر آفتاب و موزه دفاع مقدس را به عنوان پروژه‌های اثرگذار برشمرد و ادامه داد: از ائمه جماعات انتظار داریم در جمع شهروندان در خصوص دو موضوع ترویج فرهنگ صحیح ترافیکی و مدیریت تفکیک پسماند تبلیغ کنند و نمازگزاران را به این دو ترغیب سازند.

سیداحمد صفوی شهردار منطقه 20 نیز ضمن قدردانی از حضور ائمه جماعات و روحانیون در این نشست صمیمانه، گفت: تعامل با مساجد و روحانیون به‌ویژه در خصوص مسائل مدیریت شهری برکات و آثار ارزشمند و مقدسی را به ارمغان آورده که این مهم به دنبال رویکرد مسجد محوری شهرداری تهران تحقق یافته است.

وی ادامه داد: این رویکرد موجب بهره‌مندی بیشتر از ظرفیت مساجد در جهت توسعه فرهنگی و پویایی محلات و بهبود سبک زندگی شهروندان شده است.

شهردار منطقه 20 به اقدامات مدیریت شهری در دهه پایانی ماه مبارک رمضان نیز اشاره کرد و گفت: همزمان با دهه تکریم و غبارروبی از مساجد هماهنگی لازم با مساجد محلات 20گانه منطقه 20 انجام شده است تا نسبت به آماده سازی اماکن مذهبی و استقبال از ماه مبارک رمضان اقدام شود.

صفوی ادامه داد: شستشوی فرش‌ها، نماهای مساجد، سرویس‌های عمومی داخل مساجد و همچنین در سطح منطقه انجام شده است تا امکانات رفاهی نمازگزاران به خوبی تامین شود.

وی ایمن‌سازی ترافیکی و بهسازی روکش آسفالت اطراف مساجد را از دیگر اقدامات مدیریت شهری در جهت تسهیل تردد نمازگزاران برشمرد و گفت: نمازخانه‌های سطح بوستان‌ها نیز بهسازی و مرمت شده‌اند تا شهروندان در هر مکانی امکان  ادای فریضه واجب را بیابند.

صفوی به بررسی سیستم‌های اذان‌گوی سطح شهر نیز اشاره کرد و افزود: سیستم‌های اذان‌گو به‌نحوی نصب شده‌اند که بانگ اذان در تمامی سطح منطقه پخش خواهد شد.

شهردار منطقه 20 تجلیل از خادمین مساجد و تدوین برنامه‌های فرهنگی ویژه ماه مبارک رمضان را از دیگر اقدامات مدیریت شهری برشمرد.

به گزارش فارس، نشست فصلی ائمه جماعات و روحانیون شهرری با حضور آیت‌الله سید علی شاهچراغی امام جمعه شهرری در سالن همایش شیخ صدوق(ره) در مجاورت حرم حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع) برگزار شد و با سخنرانی حجت‌الاسلام رفیعی به پایان رسید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.