آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

طرح سنجش کمک به بهبود کیفیت آموزش و کنترل برخی عوامل موثر بر افت تحصیلی می باشد

به گزارش راگانیوز به نقل از  دفتر اطلاع رساني و روابط عمومي مدیریت آموزش و پرورش ناحیه یک ری، بهروز نصیری در بازدید از پایگاه های طرح سنجش علی اکبر طالبی و لقمان حکیم گفت : ورود به دبستان یک نقطه عطف در زندگی تمام انسانها است و آموزش های رسمی با ورود به دبستان آغاز می شود .

نصیری پیشگیری از افت تحصیلی و تأمین بهداشت روانی خانواده ها، جای دهی صحیح نوآموز در نظام آموزشی، آگاهی والدین از وضعیت جسمانی فرزند خود، شناسایی و مداخله به هنگام و پیشگیری از بروز و تشدید معلولیت ها از جمله اهداف طرح سنجش نوآموزان ذکر کرد .

وی در ادامه تصریح کرد: شناسایی به موقع و اقدام برای درمان برخی از اختلالات کودکان نه تنها برای آنان بلکه برای والدین اهمیت دارد و پژوهش ها ثابت کرده است بی توجهی به مشکلات جسمی و ذهنی کودکان می تواند سلامت آنها را به خطر انداخته و انواع مشکلات تحصیلی و رفتاری را برای آنها به همراه آورد.

این مقام مسئول گفت:  همه  افراد و به ویژه والدین باید این طرح را جدی بگیرند و در راه سلامت فرندان خود واقع بینانه قدم بردارند و با مسئولین وکارشناسان طرح سنجش نهایت همکاری و مساعدت را داشته باشند؛ چرا که اجرای با کیفیت طرح سنجش، در نهایت باعث بالا رفتن کیفیت آموزش و پرورش می شود .

شایان ذکر است مدرسه علی اکبر طالبی واقع در دولت آباد شهرری، لقمان حکیم در خاور شهر و شهید بهشتی در منطقه قیامدشت، مراکز طرح سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان در مدیریت اموزش و پرورش ناحیه یک ری می باشند و این مراکز از نیمه دوم خرداد ماه سال جاری کار سنجش نوآموزان را با همکاری شبکه بهداشت شهرستان ری آغاز خواهند کرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.