آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

نمایشهای خیابانی یادواره قبله تهران از 27 شهریور اجرا می‌شوند

نمایش‌های خیابانی یادواره “قبله تهران” از عصر 27 شهریور در سطح بوستان‌ها و مراکز فرهنگی و هنری شهرری اجرا می‌شوند.

به گزارش همشهری آنلاین، دبیر نخستین یادواره “قبله تهران” با اعلام این خبر، افزود: 6 اثر نمایشی به بخش نهایی یادواره راه یافته و از امروز (27 شهریور ماه) به مدت سه روز و هر نمایش روزی 2 اجرا خواهند داشت و قرار است 2 نمایش برتر را در بخش خیابانی جشنواره سراسری تئاتر ماه ارائه کنیم.

کوروش زارعی مفاخر، اندیشمندان، هنرمندان، نام آوران گذشته و حال شهرری و معرفی بهتر سیره حضرت عبدالعظیم‌ الحسنی(ع) را از محورهای نخستین یادواره “قبله تهران” دانست و گفت: شهرری قدمت تاریخی زیادی دارد و شخصیت‌های تاثیرگذار و مهمی در این شهر زیسته‌اند و ما با برگزاری این یادواره سعی داریم تا این این گنجینه‌های مذهبی، فرهنگی، علمی و … را بیشتر به مردم بشناسانیم.

وی افزود: فراخون یادواره در سطح استان تهران توزیع و حدود 30 طرح نمایشی به دبیرخانه یادواره ارسال شد که از میان 20 طرح برای بازبینی انتخاب شد و هیئت بازبینی متشکل از سیروس همتی، حجت‌الله ناظری و بنده نمایشها را مورد بازبینی قرار دادیم.

دبیر یادواره “قبله تهران” تصریح کرد: امیدواریم برگزاری مطلوب این یادواره باعث شود تا در سالهای آتی با اختصاص بودجه بیشتر در بخش‌های نمایش‌نامه‌نویسی ، تئاتر صحنه‌ای و … این یادواره را گسترش دهیم.

زارعی موضوعات و کیفیت آثار یادواره را مطلوب ارزیابی کرد و گفت:‌ حضور پربرکت کریم اهل بیت حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع) به آثار تولیدی نخستین یادواره “قبله تهران” سمت و سوی ارزشی، مذهبی و دینی داده است.

دبیر یادواره “قبله تهران” در پایان تاکید کرد: به دلیل حضور گروه‌های جوان در قالب یک ورک شاپ پارامترها و عناصر تئاتر خیابانی برای هنرمندان شرکت‌کننده تشریح و تمامی تمهیدات لازم اندیشده شده تا همایش مطلوب و با کیفیتی برگزار شود.

نخستین یادواره “قبله تهران” در قالب نمایش خیابانی به همت حوزه هنری استان تهران مرکزری در دو بخش زندگینامه، خاطرات و داستان‌های مرتبط با: 1- مفاخر متولد و ساکن شهرری 2- مفاخر مدفون شده در شهرری و بخش ویژه: حضرت عبدالعظیم الحسنی، از 27 شهریورماه سالجاری به مدت سه روز در سطح بوستان‌ها و مراکز فرهنگی و هنری شهرری برگزار می‌شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.