آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

نمایشگاه دفاع مقدس در تمام مدارس ری برپا می شود

 مدیر آموزش و پرورش ناحیه دو شهرری از برپایی نمایشگاه دفاع مقدس در تمام مدارس این منطقه خبر داد و گفت: با این اقدام می توان ایثارگری ها و رشادت های بسیجیان، سربازان و از جان گذشتگان دوران هشت سال دفاع مقدس را به نسل چهارم انقلاب نشان داد.
 

محمد اسدنژاد در آستانه بازگشایی مدارس ر اظهار داشت: با توجه به همزمانی آغاز سال تحصیلی با ایام گرامیداشت هشت سال دفاع مقدس، آموزش و پرورش ناحیه دو شهرری نیز امسال ویژه برنامه هایی در نظر گرفته است که از آن جمله می توان به دعوت از خانواده معظم شهدا، ایثارگران و جانبازان برای شرکت در مراسم بازگشایی مدارس و نواختن زنگ مقاومت اشاره کرد.

این مسئول دیدار از باغ موزه دفاع مقدس، برپایی نمایشگاه، مسابقات فرهنگی و ورزشی، تجلیل از خانواده شهدا و ایثارگران، غبارروبی از مقبره شهدای گمنام، شرکت دانش آموزان در مسابقات و تقدیر از پروژه های فرهنگی، اعزام دانش آموزان بسیجی به حرم حضرت عبدالعظیم(ع) و … را دیگر ویزه برنامه های آغاز سال تحصیلی و هفته دفاع مقدس برشمرد.

45 هزار دانش آموز در 169 مرکز آموزشی ری تحصیل می کنند

وی در بخش دیگر سخنان خود عنوان کرد: در دولت یازدهم 750 چالش از سوی آموزش و پرورش شناسایی، دسته بندی و اولویت بندی شده و به 50 هدف نهایی رسیده است که می توان از توسعه مشارکت در تمام ابعاد نظیر مشارکت دانش آموزان و تمرین مدیریت، مشارکتهای مردمی، تعامل اولیا و مربیان، همکاری بخش خصوصی و غیر دولتی به عنوان مهمترین آنها نام برد.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه دو شهرری با ارائه آماری از تعداد مدارس و دانش آموزان این شهرستان گفت: هم اکنون بالغ بر 45 هزار دانش آموز دختر و پسر در 169 مرکز آموزشی ناحیه دو شهرری مشغول تحصیل هستند که از این تعداد 120 مدرسه دولتی و 49 مدرسه غیردولتی است که بخش اعظمی از این مدارس به سیستم هوشمند مجهز شده اند.

پتانسیل ویژه دانش آموزان ری در کسب رتبه های برتر علمی ستودنی است

اسدنژاد با اشاره به پتانسیل ویژه این منطقه آموزشی در کسب رتبه های برتر علمی بیان کرد: سال گذشته از میان دو هزار و 482 دانش آموز سال چهارم دبیرستان، هزار و 293 نفر (حدود نیمی از دانش آموزان) در آزمون ورودی دانشگاه ها پذیرفته شدند که از این تعداد 99 نفر رتبه های زیر هزار را کسب کردند، همچنین در المپیاد استانی 69 نفر از دانش آموزان ناحیه دو شهرری و در المپیاد کشوری نیز سه نفر از یک مدرسه این ناحیه حضور داشتند.

این مسئول متذکر شد: سال گذشته در منطقه اقدامات خوبی برای بخش آموزشی انجام شد، امسال نیز در پروژه مهر کارگروه های مختلفی نظیر پشتیبانی و آموزش با مدیران مدرسه تعامل دارند، تمام مدارس زیباسازی و نقاشی شده، حیاط مدرسه ها آسفالت و سقف برخی ایزوگام شده و آماده بازگشایی و استقبال از دانش آموزان هستند.

بازسازی 20 درصد مدارس ری در سالجاری

وی با اشاره به این مطلب که تنها مدارس بالای 40 سال نوسازی می شود افزود: حدود 20 درصد مدارس شهر ری بازسازی می شوند و مدارس در دست احداثی که پیشرفت فیزیکی بالای 75 درصد دارند اولویت بندی شده اند، شهرداری ها نیز موظف شده اند به ازای هر 200 واحد مسکونی یک فضای آموزشی در اختیار آموزش و پرورش شهرری قرار دهند تا بتوان همپای رشد جمعیت و ساخت سازها، سرانه مطلوب آموزشی ایجاد کرد.

اسدنژاد خاطرنشان کرد: به منظور حفظ امنیت دانش آموزان هماهنگیهای لازم برای  حضور نیروهای راهور به هنگام تعطیلی مدارس انجام شده و سرویس در اختیار مدارس استعدادهای درخشان، شاهد، ایثارگر و نمونه دولتی قرار می گیرد.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه دو شهرری ضمن تقدیر از حضور پررنگ خیرین مدرسه ساز در رفع کمبودهای آموزشی گفت: دنیا به این جمع بندی رسیده که برای کیفیت بخشی آموزش و پرورش نیاز به مشارکت مردم از لحاظ مادی و معنوی دارد، در شهرری نیز خیرین مدرسه ساز فعالیت خوب و حضوری به موقع دارند که این عمل نیک انان باید مورد تقدیر قرار گیرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.